GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-(GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE JEOPOLİTİK GELİŞMELER)/TAR516G
Dersin Adı: SEÇMELİ-(GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE JEOPOLİTİK GELİŞMELER)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 10 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Mehmet ŞAHİNGÖZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mgoz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mgoz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Coğrafyanın ülkelerin dış politikasına olan etkisini anlar.
Temel derslerde öğrendiği bilgileri ile uluslararası ilişkilerde gündeme gelen güncel olayları ve sonuçlarını tartışır.
Uluslararası sorunları jeopolitik teoriler ile açıklar.
Uluslararası sistemi etkileyen temel çatışma noktalarını kavrar, bu çatışmaları analiz eder ve uluslararası politikada ve ülkelerin dış politikasında
Güncel uluslararası sorunları bilimsel yöntemlerle tartışır.
Siyasi coğrafyanın uluslararası ilişkilerin çeşitli alanlarına olan etkisini ve doğurduğu sonuçları değerlendirir.
Türkiye´nin dış politika seçeneklerine alternatif bir bakış açısı tasarlar.
Güncel literatürü takip eder, güncel sorunları analiz eder.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Jeopolitik Kavramının Tanımlanması ve Jeopolitiğin Unsurları
2. Hafta  Jeopolitik Ekoller ve Jeopolitik Teoriler
3. Hafta  Jeopolitiğin Temelleri
4. Hafta  Devletlerin Jeopolitik Özellikleri ve Yönelimleri
5. Hafta  20. yy. sonlarında Jeopolitik Ekoller/Öngörül5 Ger
6. Hafta  21. yy. da Türkiye?nin Yeni Jeopolitik Konumu ve Önemi
7. Hafta  21. yy. da Amerikan Dış Politikası
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Türkiye?nin Doğu Politikası
10. Hafta  Türkiye?nin Avrupa Ülkelerine Yönelik Politikası
11. Hafta  Türkiye?nin Balkanlar Politikası
12. Hafta  Türkiye-Amerika İlişkileri
13. Hafta  Rus Jeopolitiği ve Türkiye-Rusya ilişkileri
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Servet Cömert, Jeopolitik, Jeo-strateji ve Strateji, Harp Akademileri Komutanlığı Yayınları , 2000. 2) Yılmaz Tezkan ve Murat Taşar ,Dünden Bugüne Jeopolitik, ÜLKE KİTAPLARI , 2002. 3) Suat İlhan, Jeopolitik Duyarlılık, ÖTÜKEN NEŞRİYAT ,2003. 4) Ramazan Özey , Jeopolitik ve Jeostratejik Açıdan Türkiye, MARİFET YAYINLARI, 1998. 5) Colin Gray ve Geoffrey Sloan, Jeopolitik, Strateji ve Coğrafya, ASAM Yayınları, 2003. 6) İan O. Lesser ve Graham E. Fuller, Türkiye´nin Yeni Jeopolitik Konumu (Balkanlardan Batı Çin´e), ALFA YAYINLARI, 2000. 7) Stephen Larrabee ve Ian O. Lesser, Belirsizlik Döneminde Türk Dış Politikası, Çev. Mustafa Yıldırım, Ötüken Yayınları, 2002. 8) Zybigniev Brzesinski, Büyük Santranç Tahtası, Sabah Yayınları. Eksen Ülkeler, Sabah Yayınları. 9) Aleksandr Dugin, Rus Jeopolitiği; Avrasyacı Yaklaşım, Küre Yayınları, 3. baskı, 2004. 10) Samuel Huntington, Medeniyetler Çatışması 11) Mehmet Tanju Akad, 20. Yüzyıl Savaşları : Stratejik, Taktik,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Teorik
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
7
7
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
113
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX