GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-(TÜRKİYE CUMHURİYETİ DIŞ POLİTİKASI)/TAR424A
Dersin Adı: SEÇMELİ-(TÜRKİYE CUMHURİYETİ DIŞ POLİTİKASI)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof.Dr. Mehmet ŞAHİNGÖZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mgoz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mgoz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar v
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle
Tarihsel metotları bilir ve kullanır
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Dış Politikasının temel ilke ve hedeflerinin belirlenmesi, Türk Dış Politikasının dönemlere ayrılması ve ayrımın kıstaslarının belirlenmesi
2. Hafta  Kurtuluş Savaşı yılları Türk Dış Politikasının incelenmesi ve dönemin özelliklerinin belirlenmesi
3. Hafta  Lozan Antlaşması?ndan II. Dünya Savaşı öncesine uzanan sürecin dış politika açısından ana hatlarıyla değerlendirilmesi (1923-1939)
4. Hafta  Lozan Antlaşması ve Lozan Anlaşması?ndan sonra Türkiye?nin dış siyasetinde ortaya çıkan sorunlar, bu sorunların çözümü ve sürecinin incelenmesi (1923-
5. Hafta  1939-1945 döneminde Türk Dış Politikasını belirleyen etkenler ve dönemin ana hatlarıyla değerlendirilmesi
6. Hafta  II. Dünya Savaşı yıllarında Türkiye?nin savaş dışı kalma politikasının incelenmesi; izlenen dış politikanın Türkiye?de çok partili hayata geçiş süreci
7. Hafta  1945-1960 döneminde Türk Dış Politikası belirleyen etkenler ve dönem değerlendirmesi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Türkiye?nin Batı İttifakına katılması: NATO?ya üyelik, Balkan İttifakı, Balkan Paktı ve Kıbrıs sorunu
10. Hafta  19 Mart 1945 tarihli Sovyet notası sonrasında Türkiye-Sovyetler Birliği ilişkileri
11. Hafta  1960-1980 dönemi?nde Türk Dış Politikasını belirleyen etkenler ve dönem değerlendirmesi
12. Hafta  1960-1980 döneminde Türkiye Yunanistan ilişkilerini belirleyen Kıbrıs ve Ege sorununun incelenmesi
13. Hafta  1960-1980 döneminde Türkiye-Amerika, Türkiye-Sovyetler Birliği ve Türkiye?nin Ortadoğu devletleriyle olan ilişkilerinin incelenmesi
14. Hafta  1980?den günümüze Türk Dış Politikasında yaşanan gelişmelerin değerlendirilmesi
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Baskın Oran, Türk Dış Politikası, c. I, 12. baskı, İstanbul 2006 Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasî Tarihi, 13. baskı, İstanbul 2005 Rifat Uçarol, Siyasi Tarih, 6. baskı, İstanbul 2006,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Teorik
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
90
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX