GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ- (TARİH ÖĞRETİMİNDE YARATICI DRAMA EĞİTİMİ)/TAR322G
Dersin Adı: SEÇMELİ- (TARİH ÖĞRETİMİNDE YARATICI DRAMA EĞİTİMİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd. Doç. Dr. Ş. Gülin Karabağ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  gkarabag@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gkarabag@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yaratıcı dramaya ilişkin temel kavramları açıklar
Yaratıcı dramanın özelliklerini açıklar
Dünyada ve Türkiye'de yaratıcı dramanın tarihsel gelişimini bilir
Bir yöntem olarak yaratıcı dramanın tarih öğretiminde uygulanışını kavrar
Tarih öğretiminde yaratıcı drama yöntemini kullanarak ders planları yapar.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde ve uygulamaya dönük olarak yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yaratıcı dramanın tanımı ve tanışma etkinlikleri
2. Hafta  Yaratıcı drama ile ilişkili kavramlar ve yaratıcı dramanın özellikleri
3. Hafta  Dünyada ve Türkiye'de yaratıcı dramanın tarihsel gelişimi
4. Hafta  Yaratıcı dramanın uygulama aşamaları
5. Hafta  Tarih Öğretiminde Yaratıcı drama yönteminin Yeri ve Önemi
6. Hafta  Tarih Dersinde Yaratıcı drama uygulamaları
7. Hafta  Tarih Dersinde Yaratıcı drama uygulamaları
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Tarih Dersinde Yaratıcı drama uygulamaları
10. Hafta  Tarih Dersinde Yaratıcı drama uygulamaları
11. Hafta  Müzede yaratıcı drama uygulaması
12. Hafta  Yaratıcı dramada özel teknikler
13. Hafta  Yaratıcı dramanın değerlendirilmesi
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   ADIGÜZEL, H. Ömer (2002) (Editör) Yaratıcı Drama 1985-1995 Yazılar, Ankara: Natürel Kitap Yayıncılık. ADIGÜZEL, H. Ömer (2012) Eğitimde Yaratıcı Drama, Ankara: Natürel Kitap Yayıncılık. KOCAYÖRÜK, Ayşe. (2004). Duygusal Zeka Eğitiminde Drama Etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. KÜÇÜKAHMET, Leyla ve Diğerleri. (2001). İlköğretimde Drama. Ankara: Nobel Dağıtım. ÖNDER, Alev. (1999). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama-Kuramsal Temellerle Uygulama Teknikleri ve Örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Öztürk, Ali. (2009) İlköğretimde Drama ( Editör: Ali ÖZTÜRK) Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları NO: 915 : Eskişehir Öztürk, Ali. (2008) Okulöncesinde Yaratıcılık ve Drama Eğitimi ( Editör: Ali ÖZTÜRK) Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları NO: 950 : Eskişehir ÜSTÜNDAĞ, Tülay (2000) Yaratıcı Drama Öğretmemin Günlüğü, Ankara: PegemA Yayıncılık.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Tartışma, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma,Drama teknikleri
 -- STAJ / UYGULAMA
  teorik
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
1
12
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
140
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir