GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ- (ORTA ZAMANLARDA TÜRKİYENİN SOSYO-EKONOMİK TARİHİ)/TAR319A
Dersin Adı: SEÇMELİ- (ORTA ZAMANLARDA TÜRKİYENİN SOSYO-EKONOMİK TARİHİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Muhammed Şahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/msahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  msahin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mezunlar, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur, bunları kavrar.
Mezunlar, Türk tarihinin bu evresine ilişkin problemleri tespit etme yollarını öğrenir.
Mezunlar, Türk tarihinin bu evresinde siyasi, idari ve sosyal hadiseler arasında ilişki kurmayı ve farklı disiplinlerden yararlanmanın önemini kavrarl
Mezunlar, yaşam boyu öğrenme davranışı edinirler.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Göçebelerde Sosyal ve Siyasal Yapı
2. Hafta  Göçebelerde Sosyal ve Siyasal Yapı
3. Hafta  Ortaçağ Tarihinin Arapça Kaynakları
4. Hafta  Ortaçağ Türk Tarihi Araştırmalarına Giriş
5. Hafta  Ortaçağda Mısır ve Suriye Tarihi
6. Hafta  Selçuklu Bizans İlişkileri
7. Hafta  Selçuklularda Devlet, Toplum ve Ekonomi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Selçuklularda Devlet, Toplum ve Ekonomi
10. Hafta  İslam Dünyasında Gulam Sistemi
11. Hafta  İslam Dünyasında İkta Sistemi
12. Hafta  Ortaçağ İslam Dünyasında Eğitim ve Öğretim
13. Hafta  Selçuklu Devlet Teşkilatı
14. Hafta  Selçuklu Devri Kültür Hayatı
15. Hafta  Tarih Araştırmalarında Metot
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  . Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul 1991. 2. Zeki Velidi Togan, Tarihte Usul, Enderun Kitabevi, İstanbul 1985. 3. Tuncer Baykara, Tarih Araştırma ve Yazma Metodu, IQ Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul 2007. 4. Cavit Orhan Tütengil, Sosyal Bilimler Araştırma ve Metod, İstanbul 1981. 5. Yusuf Ziya Kavakçı, İslam Araştırmalarında Usûl, Ankara 1982. 6. Edward Hallett Carr, Tarih Nedir?, çev. Misket Gizem Gürtürk, İletişim yay., İstanbul 1991. 7. Léon- E. Haklin, Tarih Tenkidinin Unsurları, çev. Bahaeddin Yediyıldız, TTK yay. Ankara 1989. 8. Peter Burke, Fransız Tarih Devrimi: Annales Okulu, çev. Mehmet Küçük, Doğubatı yay. Ankara 2006. 9. Doğan Özlem, Tarih Felsefesi, İzmir 1984. 10. Tarihi Kronolojinin Esasları, terc. Osman Turan, TTK yay., Ankara 1954. 11. İbn Haldun, Mukaddime, çev. Zakir Kadirî Ugan, I-III, MEB yay., İstanbul 1990. 12. Ramazan Şeşen, Müslümanlarda Tarih-Coğrafya Yazıcılığı, İSAR yay., İstanbul 1998. 13. Sabri Hizmetli, İslam T
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
96
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklar
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir