GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ- (DÜNYADA VE TÜRKİYEDE TARİH YAZICILIĞI)/TAR317A
Dersin Adı: SEÇMELİ- (DÜNYADA VE TÜRKİYEDE TARİH YAZICILIĞI)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ş. Gülin Karabağ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gkarabag@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1920lerden günümüze Türkiye'de tarihçiliğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak
1920lerden günümüze dünyada tarihçiliğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak
Dünya tarihçiliğinin Türk tarihçiliğindeki rolü ve etkilerini kavramak






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Tarih Metodolojisi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilim olarak tarih
2. Hafta  19.yy dan 20.yy.a tarihçilik
3. Hafta  Annales ekolü
4. Hafta  Hermenetik
5. Hafta  Objektif tarih
6. Hafta  Tarihte Rölativite
7. Hafta  Karşılaştırmalı Tarih
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sözlü Tarih
10. Hafta  Sözlü Tarih, Aile Tarihi Aile Tarihi
11. Hafta  Gündelik Yaşam Tarihi
12. Hafta  Postmodernizm ve Tarih
13. Hafta  Ulus Tarihlerinde Yeni Yaklaşımlar
14. Hafta  Genel değerlendirme
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Lacoste, Yves, Tarih Biliminin Doğuşu İbn Haldun, DonKişot Yay., İst., 2002. Carr, E. H., Tarih Nedir , İletişim Yay., 5.b., İst., 1996. Özbaran, Salih, Tarih, Tarihçi ve Toplum, TVYY., 2.b., İst., 2005. Behar, Büşra E., İktidar ve Tarih, AFA Yay., İst., 2.b., 1996. Arnold, John H., Tarih, Dost Kitabevi, Ank., 2007. Güler, İbrahim, Tarihin Toplumdaki İşlevi ve Öğretimi, Elif Kitabevi, İst., 2005. Iggers, George G., Yirminci Yüzyılda Tarih Yazımı, TVYY., İst., 2000. Durukan, Kaan, Türkili Hicazkar Türkiye de Tarih Anlayışı Üzerine, İş Bankası Kültür Yay., İst., 2003. Burke, Peter, Fransız Tarih Devrimi Annales Okulu, Doğu-Batı Yay., İst., 2000. Özbaran, Salih (Haz.), Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, Dokuz Eylül Yay., İzmir, 1998. Boratav, Ali (Der.), Tarih ve Tarihçi Annales Okulu İzinde, Alan Yay., İst., 1985. Özlem, Doğan, Tarih Felsefesi, Dokuz Eylül Yay., İzmir, 1998. Oral, Mustafa, Türkiye de Romantik Tarihçilik (1910-1940), Asil Yayın Dağıtım, Ank., 2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt,Metin okuma ve analiz
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
90
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir