GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-(İLETİŞİM BECERİLERİ)/TAR115G
Dersin Adı: SEÇMELİ-(İLETİŞİM BECERİLERİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr.S.Gülin Karabağ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  Gkarabag@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
iletişim kavramını öğrenirler ve alt boyutlarını öğrenmeleri ve bu bilgileri uygulamak
iletişim kavramının alt boyutlarını öğrenirler
bu bilgileri uygularlar
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında ye
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu eersin sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eşkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilgili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İletişimin Tanımı ve Temel Bileşenleri
2. Hafta   İletişim Süreci: Kaynak-Mesaj-Kanal-Alıcı-Geribildirim
3. Hafta   İletişim Modelleri
4. Hafta   Etkili İletişim Becerileri
5. Hafta  Empati
6. Hafta  Etkin dinleme
7. Hafta  Etkin konuşma
8. Hafta  Vize
9. Hafta  İletişim Engelleri
10. Hafta  İletişimde NLP
11. Hafta  Etkili İletişimde Bilişsel, Duyuşsal ve Davranışsal Süreçler
12. Hafta  Eğitim Ortamlarında Etkili İletişim
13. Hafta   Öğretmen-öğrenci iletişimi uygulamaları
14. Hafta  Öğretmen-öğrenci iletişimi uygulamaları
15. Hafta  Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AÇIL, Mahmut (2005). Başarılı ve Etkin Öğretmenin Beden Dili. İstanbul: Armoni Yayıncılık. ALTINTAŞ, Ersin (2005). Beden Dili/Sözsüz İletişim. Bursa: Bursa Aktüel Yayınları. CÜCELOĞLU, Doğan (1991). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. DEMİRAY, Uğur vd. (2003). Genel İletişim. Ankara: PegemA Yayıncılık. ERGİN, Akif- Cem BİROL (2000). Eğitimde İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık. GÖKÇE, Orhan (1994). İletişim Bilimine Giriş. Ankara: Turhan Kitabevi. KAYA, Reşit (1985). Kitle İletişim Sistemleri. Ankara: Teori Yayınları. LAZAR, Judith (2002). İletişim Bilimi (Çev. Cengiz Anık). Ankara: Vadi Yayınları. MUTLU, Erol (1998). İletişim Sözlüğü. Ankara: Ark Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım uygulama alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
2
2
 Materyal tasarlama, uygulama
1
4
4
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).X
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX