GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-(TÜRK DENİZCİLİK TARİHİ)/TAR 308A
Dersin Adı: SEÇMELİ-(TÜRK DENİZCİLİK TARİHİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Hamza KELEŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/hkeles
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  •hkeles@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türklerin Denizciliğe başlamaları, denizcilikteki etkinlikleri ve gelişmelerinin öğrencilere aktarılması
Türk denizcilik tarihine ilişkin kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olma.
Denizcilik tarihinin tarihin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kurma.
Alanla ilgili arşiv, kütüphane, müze ve araştırma merkezleri gibi bilgiye ulaşma yollarını bilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türklerin Anadolu’ya gelmeden önceki denizcilik faaliyetleri hakkında genel bir bilgi
2. Hafta  Türklerin Anadolu’ya gelişi ve Anadolu sahillerindeki ilk denizcilik faaliyetleri
3. Hafta  Çaka Bey ve Anadolu Selçuklu Devleti dönemindeki Denizcilik faaliyetleri, Çaka Beyin ölümünün Türk denizciliğine etkileri ve Aydınoğlu Umur Beyin Den
4. Hafta  Osmanlı Devleti’nin kuruluş dönemindeki denizcilik faaliyetleri ve Çimpe Kalesi’ne geçiş
5. Hafta  Denizcilikte teşkilatlanma çabaları
6. Hafta  Sultan Murat ve Yıldırım Bayezid dönemi denizcilik faaliyetleri
7. Hafta  Fatih Sultan Mehmet dönemi denizciliği ve İstanbul’un fethinde deniz kuvvetlerinin Önemi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Klasik dönemde yapılan önemli deniz seferleri ve Osmanlı denizciliğine etkileri II. Bayezid dönemi deniz seferleri ve deniz kuvvetlerindeki ilk cidd
10. Hafta  Kaptan-ı Derya terimi, ilk Kaptan-ı Deryalar ve diğer denizcilik terimleri
11. Hafta  Barbaros Hayrettin Paşa ve Osmanlı Denizciliğinin altın çağı
12. Hafta  Osmanlı Donanmasının aldığı yenilgiler ve bunların Osmanlı donanmasına etkileri
13. Hafta  Osmanlı Devleti’nde görev yapan Kaptan-ı Deryalar hakkında genel bilgi.
14. Hafta  Türk Denizcilik Tarihi’nin genel bir değerlendirilmesi
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  16. Kurat, A.N., Çaka Bey 17. İslam Ansiklopedisi (Diyanet), “Çaka Bey” Maddesi 18. Demirkent, I., Iı. Kılıç Arslan Devri 19. Sevim, A., Selçuklular Devri Türk Tarihi 20. Sevim, A., Türkiye Tarihi Cı-Iv. 21. Merçil, E., Selçuklular Devri Türk Tarihi 22. Yavuz, N., Anadolu Beylikleri Tarihi 23. Uzunçarşılı, İ.H, Anadolu Beylikleri 24. Uzunçarşılı, İ.H, Osmanlı Tarihi, Ttk, Ankara 1988 25. Baykara, T., Aydınoğlu Gazi Umur Bey 26. Düzdağ, E., Barbaros Hayrettin Paşanın Hatıraları 27. Hammer, J.W, Osmanlı Tarihi C. I, İstanbul 1992. 28. Taneri, A., Osmanlı Kara Ve Deniz Kuvvetleri Ankara 1981. 29. Öztuna, Y., Büyük Türkiye Tarihi, 30. Öztuna, Y., Osmanlı Devleti Tarihi, İstanbul 1986.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
1
10
10
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
1
12
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
142
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklar
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir