GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ALAN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJESİ/TAR506G
Dersin Adı: ALAN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 10 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof Dr. Necdet HAYTA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nhayta
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nhayta@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Genel Türk ve dünya tarihi konularının ve bunların orta öğretim öğrencilerine hangi teknik yöntem ve materyallerle verilebileceğinin kavranması, Tarih








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders araştırma temelli bir derstir literatüre dayalı araştırmalar yapılır
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  16. yy’da Osmanlı Devleti’nin cihan devleti haline gelmesi
2. Hafta  Çarlık Rusyası’nın Orta Asya’yı işgali ve Orta Asya Türklüğünün bağımsızlık hareketleri (S.S.C.B’nin dağılma sürecine kadar)
3. Hafta  18. ve 19 yy.’da Osmanlı-Rus münasebetleri
4. Hafta  Yeniçağın başında dünya ve Türk dünyası
5. Hafta  20.yy.’ın başında Türk dünyasına genel bir bakış
6. Hafta  Rönesans ve Reform hareketleriCoğrafi KeşiflerSanayi İnkılabı
7. Hafta  Şark MeselesiErmeni Meselesi
8. Hafta  Avrupa’da bloklaşmalar ve I. Dünya Savaşı
9. Hafta  Avrupa’da bloklaşmalar ve I. Dünya Savaşı
10. Hafta  Kuvay-ı Milliye ve Misak-ı Milli
11. Hafta  II. Dünya Savaşından günümüze Ortadoğu
12. Hafta  Soğuk Savaş döneminde dünya ve Türkiye
13. Hafta  Çok partili siyasi hayata geçiş ve sonrasındaki Türk iç siyasetindeki gelişmeler (1946-1980) Atatürk dönemi Türk dış politikası
14. Hafta  Atatürk’ün ölümünden günümüze Türk dış politikası ve DİĞER TARİHİ KONULAR
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Kafesoğlu, İ., Türk Millî Kültürü, Boğaziçi Yay., İstanbul, 1988. 2. Grosset, R., Bozkır İmparatorluğu, çev: R. Üzmen, Ötügen Yay., İstanbul, 1999. 3. Taşağıl, A., Gök-Türkler, TTK Yay., Ankara, 1995. 4. Czeledy, K., Bozkır Kavimlerinin Doğudan Batıya Göçleri, çev: E. Çoban, İstanbul, 1998. 5. Ögel, B., Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi, Ankara, 1981. 6. Ögel, B., Türk Kültürü’nün Gelişme Çağları, Ankara, 1988. 7. Ligeti, L., Bilinmeyen İç Asya, çev: S. Karatay, Ankara 1986. 8. Orkun, H. N., Eski Türk Yazıtları, Ankara, 1994. 9. Ergin, M., Orhun Abideleri, İstanbul, 1980. 10. Barthold, W., Orta Asya Türk Tarihi Hakkında Dersler, Ankara, 1975. 11. Genç, R., Karahanlı Devlet Teşkilatı, İstanbul, 1981. 12. Togan, Z. V., Umumi Türk Tarihi’ne Giriş, Ankara 1981 13. Turan, O., Selçuklular Zamanında Türkiye Tarihi, İstanbul, 1971. 14. Şahin, M., Türk Tarihi Ve Kültürü, Ankara, 1999 15. Köymen, M., A., Selçuklu Devri Türk Tarihi, TTK Yay., Ankara, 2000. 16. Turan, O., Selçuklula
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  nitel ve nicel araştırmalar
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
5
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
6
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
144
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX