GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
XX. YÜZYIL DÜNYA TARİHİ/TAR 501A
Dersin Adı: XX. YÜZYIL DÜNYA TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 9 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Necdet HAYTA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nhayta
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nhayta@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
XX. yüzyılda dünyadaki savaşları, barışları, ihtilalleri, önemli diplomatik, askeri, sosyal, bilimsel ve kültürel gelişmelerin kavranması ve yorumlanm








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  XX. yüzyıl dünya tarihi ile ilgili kaynakların değerlendirilmesi
2. Hafta  I. Dünya Savaşı
3. Hafta  Rusya’da Bolşevik İhtilali’nin çıkışı ve rejimin güçlenmesi
4. Hafta  II. Dünya Savaşı
5. Hafta  İki kutuplu dünya ve soğuk savaş
6. Hafta  Bağlantısızlık ve bağlantısız devletler
7. Hafta  Yumuşama dönemi ve yumuşama dönemi çatışmaları
8. Hafta  Vize
9. Hafta  XX. yüzyılda İran
10. Hafta  XX. yüzyılda Afganistan
11. Hafta  XX. yüzyılda Balkanlar
12. Hafta  Sovyetler Birliği’nin dağılması ve sonuçları
13. Hafta  Avrupa Birliği
14. Hafta  XX. yüzyıl dünya tarihinin değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Bayur, Y. H., Hindistan Tarihi, TTK Yay., Ankara, 1950. 2. Armaoğlu, F., 19. Yüzyıl Siyasî Tarihi, TTk, Ankara, 1999. 3. Ateş, T., Siyasal Tarih, Der Yay., İstanbul, 1999. 4. Burçak, S., Siyasi tarih Ders Notları, Ankara, 1984. 5. Brockelman, C., İslam Ulusları ve Devletleri Tarihi, TTK Yay., Ankara, 1992. 6. Castellan, G., Balkanların Tarihi, İstanbul, 1995. 7. Mcneill, H. W., Dünya Tarihi, Kaynak Yay., Ankara, 1985. 8. Esmer, Ş., Siyasi Tarih, İstanbul, A.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Yay., Ankara, 1994. 9. Gürün, K., Savaşa Dünya ve Türkiye, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1997. 10. Kurat, A. N., Rusya Tarihi, TTK Yay., Ankara, 1987. 11. Sander, O., Siyasi Tarih (1918-1994), İmge Yay., Ankara, 2000. 12. Saray, M., Dünden Bugüne Afganistan, İstanbul, 1991. 13. Saray, M., Türk-İran İlişkileri, Ankara, 1999. 14. Uçarol, R., Siyasi tarih, Filiz Kitabevi, İstanbul, 1985.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
3
27
 Materyal tasarlama, uygulama
1
10
10
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
14
14
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
165
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX