GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI TARİHİ-I/TAR 307A
Dersin Adı: OSMANLI TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. MUHAMMET ŞAHİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~msahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  msahin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
XIII. yüzyıl sonları ve XV. yüzyıl başlarına kadar olan dönemde Osmanlı siyasî tarihi ile ilgili bilgilerin kavranması
Mezunlar, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur, bunları kavrar.
Mezunlar, Türk tarihinin bu evresinde siyasi, idari ve sosyal hadiseler arasında ilişki kurmayı ve farklı disiplinlerden yararlanmanın önemini kavrar
Mezunlar, yaşam boyu öğrenme davranışı edinirler.
Alanla ilgili arşiv, kütüphane, müze ve araştırma merkezleri gibi bilgiye ulaşma yollarını bilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ertuğrul Gazi dönemi
2. Hafta  Osman Gazi dönemine giriş
3. Hafta  Osman Gazi dönemi
4. Hafta  Orhan Bey dönemi
5. Hafta  I. Murad dönemine giriş
6. Hafta  I. Murad dönemi
7. Hafta  Rumeli’nin fethi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  I. Bayezid dönemine giriş
10. Hafta  I. Bayezid dönemi
11. Hafta  Fetret dönemi
12. Hafta  I. Mehmet dönemi
13. Hafta  II. Murad dönemine giriş
14. Hafta  II. Murad dönemi
15. Hafta  II. Murad dönemi
16. Hafta  sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. İslam Ansiklopedisi, MEB Yay., ilgili maddeler 2. İslam Ansiklopedisi, TDV Yay., İlgili maddeler 3. İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu: Klasik Çağ (1300-1600), (çev.) R. Sezer, YKY, İstanbul, 2005. 4. İnalcık, H., “Osmanlı Tarihine Toplu Bir Bakış”, Osmanlı (Siyaset), Yeni Türkiye Yay., c.1 ve 2, Ankara, 1999. 5. Emecen, F., “Kuruluştan Küçük Kaynarca’ya”, Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi, (ed.) E. İhsanoğlu, İstanbul, 1994. 6. Köprülü, F., Osmanlı İmparatorluğunun Kuruluşu, TTK Yay., Ankara, 1972. 7. Rudi, P. L., “Selçuklular ve Moğollar Arasında”, Osmanlı (Siyaset), Ankara, 1999. 8. Köprülü, M. F., “Osmanlı Devleti’nin Kuruluş ve Gelişmesindeki İtici Güçler”, Osmanlı (Siyaset), Ankara, 1999. 9. Bulduk, Ü., “Osmanlı Beyliğinin Oluşumunda Oğuz/Türkmen Geleneğinin Yeri”, Osmanlı (Siyaset), Ankara, 1999. 10. Baştav, Ş., “Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluşunda Bizans ve Avrupa”, Osmanlı (S
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
4
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
6
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
1
15
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
157
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir