GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANADOLU SELÇUKLU TARİHİ/TAR 204A
Dersin Adı: ANADOLU SELÇUKLU TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Refik Turan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/rturan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  rturan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
-Anadolu Selçuklu Devleti’nin siyasî tarihine ilişkin bilgilerin kavranması,
-Anadolu Selçuklu Devleti’nin genel Türk Tarihi ve Türkiye Tarihi’ndeki yeri ve öneminin kavranması.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Tarihsel metotları bilir ve kullanır




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Anadolu Selçuklu Devleti’nin Kuruluş Dönemi
2. Hafta  Süleymanşah ve Anadolu’ya Oğuz Akınları
3. Hafta  Süleymanşah Dönemi ve Türkiye Selçuklu Devleti’nin Kurulması
4. Hafta  I. Kılıç Arslan Dönemi
5. Hafta  Türk-Haçlı Mücadelesi
6. Hafta  Türkiye Selçuklu-Bizans İlişkileri
7. Hafta  Anadolu Selçuklu-Danişmentli İlişkileri; Büyük Selçuklu-Anadolu Selçuklu İlişkileri
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Şahinşah ve I. İzzettin Mesut Dönemi
10. Hafta  II. Kılıç Arslan Dönemi; Miryokefalon Savaşı ve Devletin Şehzadeler Arasında Paylaşılması
11. Hafta  III. Haçlı Haçlı Seferi ve Türkiye Selçuklu Devleti
12. Hafta   Rüknettin Süleymanşah ve I. Gıyasettin Keyhüsrev Dönemleri
13. Hafta   İzzettin Keykavus Dönemi
14. Hafta  Alaattin Keykubat Dönemi
15. Hafta  II. Gıyasettin Keyhüsrev Dönemi ve Kösedağ Savaşı, Devletin Moğollara Bağlı Olarak Devam Ettiği Dönem
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - İbn Bibi, El-Evamiru’l-Alaiyye fi Umuri’l-Alaiyye, (çev. M. Öztürk), TTK Yay., Ankara. 2- Turan, O., Selçuklular Zamanında Türkiye, İstanbul, 1998. 3- Turan, O., Selçuklular ve Türk-İslam Medeniyeti, İstanbul, 1998. 4- Kafesoğlu, İ., Selçuklu Tarihi, MEB Yay., İstanbul, 1992. 5- Merçil, E., Selçuklular, Doğuştan Günümüze İslam Tarihi, C.6, Çağ Yay., Ankara, 1989. 6- Turan, R., Türkiye Selçuklu Devletinde Hükümet Mekanizması, M.E.B. Yay., Bilim ve Kültür Eserleri Dizisi, Ankara, 1995.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
14
14
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
138
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX