GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İSLAM TARİHİ/TAR 105A
Dersin Adı: İSLAM TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard. Doç. Dr. İsmail CANSIZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/cansiz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cansiz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
- İslam öncesi sosyal, kültürel, ekonomik, dinî ve siyasî hayata ilişkin bilgilerin kavranması
- Hz. Muhammed’in İslam öncesi hayatı, İslam’ın doğuşu, dinin yaşanmasında yaşanan zorluklar, Medine’ye Hicret, Hz. Muhammed dönemin
- Emeviler, Endülüs Emevileri ve Abbasilerin kurulması ve ortaya çıkan siyasî, askerî, sosyal ve kültürel gelişmelerle ilgili teorik bilgilerin kavran
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bi




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İslamiyet öncesi Arap hayatı
2. Hafta  İslamiyet öncesi Arabistan’daki sosyal hayat
3. Hafta  Hz. Muhammed ve İslamiyet devri
4. Hafta  Hicret ve Medine devri
5. Hafta  Hz. Muhammed’in Ardından İslam devletlerindeki durum
6. Hafta  Hz. Osman ve Hz. Ali Devri
7. Hafta  Emeviler devri
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Endülüs Emevileri
10. Hafta  Abbasiler devri
11. Hafta  Haruner- Reşid devri
12. Hafta  Abbasi Devleti’nin Yıkılması
13. Hafta  Tolunoğlulları Devleti
14. Hafta  İhşidiler
15. Hafta  Genel Tekrar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Ahmet Cevdet Paşa, Kısas-ı Enbiya (Peygamberler Tarihi), 2 cilt, Türk Neşriyat Yurdu, İstanbul 1952. 2. Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi, ilk 3 cilt, Çağ Yay., İstanbul, 1986. 3. Muhammed Hamidullah, İslam Peygamber, 2 cilt, İrfan Yay., İstanbul, 1962. 4. Hitti, P. K., Siyasî ve Kültürel İslam Tarihi, Boğaziçi Yay., (çev. S. Tuğ), İstanbul, 1980. 5. İslam Ansiklopedisi, MEB Yay., ilgili maddeler. 6. İslam Ansiklopedisi, TDV Yay., ilgili maddeler. 7. İslam Tarihi ve Kültür ve Medeniyeti, Hikmet Yay., 4 cilt., İstanbul, 1998. 8. Suruç, S., Peygamberlerimizin Hayatı, 2 cilt, Yeni Asya Yay., İstanbul, 1990. 9. Köksal, A., Peygamberler Tarihi, TDV Yay., Ankara, 2004.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Teorik
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
1
10
10
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
6
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
139
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX