GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YENİ VE YAK. ÇAĞDA DÜN. TAR.(ASYA AFRİKA VE AMERİKA)/TAR 405A
Dersin Adı: YENİ VE YAK. ÇAĞDA DÜN. TAR.(ASYA AFRİKA VE AMERİKA)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Necdet HAYTA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nhayta
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nhayta@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bi
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle
Tarihsel metotları bilir ve kullanır
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yeni ve yakınçağda dünya tarihi kaynaklarının değerlendirilmesi
2. Hafta  Yeni ve yakınçağda Uzakdoğu
3. Hafta  Yeni ve yakınçağda Japonya
4. Hafta  Yeni ve yakınçağda Hindistan
5. Hafta  Yeni ve yakınçağda İran
6. Hafta  Yeni ve yakınçağda Kuzey Amerika
7. Hafta  Yeni ve yakınçağda Güney Amerika
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Yeni ve yakınçağda Afrika
10. Hafta  Yeni ve yakınçağda Sömürgecilik faaliyetleri
11. Hafta  Yeni ve yakınçağda oryantalizm
12. Hafta  Yeni ve yakınçağda seyyahlar
13. Hafta  Yeni ve yakınçağda teknolojik gelişmeler
14. Hafta  Yeni ve yakınçağda dünya tarihinin değerlendirilmesi
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Ağaoğulları, M. A. Ve Köker, L., Tanrı Devleti’nden Kral Devlete, İmge Yay., Ankara, 1991. 2. Sosyal, İ., Fransız İhtilali ve Türk –Fransız Diplomatik Münasebetleri, TTK Yay., Ankara, 1987. 3. Armaoğlu, F., 19. Yüzyıl Siyasî Tarihi, TTk, Ankara, 1999. 4. Arnold, D., Coğrafî Keşifler Tarihi, Alan Yay., İstanbul, 1995. 5. Ataöv, T., Amerikan Belgeleriyle Amerikan Emperyalizminin Doğuşu, Ankara, 1968. 6. Ateş, T., Siyasal Tarih, Der Yay., İstanbul, 1999. 7. Bayur, Y. H., Hindistan Tarihi, TTK Yay., Ankara, 1950. 8. Boorstin, J. D., Keşifler ve Buluşlar, T. İş Bankası Yay., Ankara, 1996. 9. Esmer, Ş., Siyasi Tarih, İstanbul, A.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Yay., Ankara, 1994. 10. Tanilli, S., Yüzyılların Gerçeği ve Mirası, Adam Yay., İstanbul, 1999. 11. Tanilli, S., Uygarlık Tarihi, Adam Yay., İstanbul, 1997. 12. Kennedy, P., Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri, T. İş Bank. Yay., Ankara, 1993. 13. Mcneill, H. W., Dünya Tarihi, Kaynak Yay., Ankara, 1985. 14. Sander, O., Si
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Teorik
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
1
6
6
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
92
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX