GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANADOLU BEYLİKLERİ TARİHİ/TAR 208A
Dersin Adı: ANADOLU BEYLİKLERİ TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Nuri Yavuz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nyavuz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nyavuz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
XIV. yüzyıl ile XVI. Yüzyıl arası dönemde Türk hâkimiyetinin siyasi ve kültürel temellerine ilişkin bilgilerin kavranması
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur.
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bi





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  XIII. yüzyılda Anadolu’ya bakış ve Kösedağ Savaşı
2. Hafta  Karamanoğulları, Germiyanoğlları ve Aydınoğulları Beylikleri
3. Hafta  Saruhanoğulları, Karesioğulları, Menteşeoğulları ve Hamidoğulları Beylikleri
4. Hafta  Ramazanoğulları, Dulkadiroğulları Beylikleri, Karakoyunlular ve Akkoyunlular Devletleri,
5. Hafta  Çobanoğulları, Candaroğulları, Eşrefoğulları, Ladik (Denizli) Beylikleri,
6. Hafta  Eretna Devleti, Kadı Burhaneddin Devleti, Ankara Ahi Cumhuriyeti, Sahibataoğulları, Taceddinoğulları
7. Hafta  Anadolu Beylikleri Devri Türk kültür ve medeniyeti
8. Hafta  Vize
9. Hafta  XIII. ve XIV. Yüzyılda fikir hareketleri
10. Hafta  Anadolu Beylikleri devrinde ilmi ve sosyal kurumlar
11. Hafta  XIV ve XV. yüzyıllarda Anadolu Beyliklerinde toprak idaresi
12. Hafta  XIV ve XV. yüzyıllarda Anadolu Beyliklerinde ekonomik durum
13. Hafta  XIV ve XV. yüzyıllarda Anadolu Beyliklerinde ekonomik hayatın rolü
14. Hafta  XIV ve XV. yüzyıllarda Anadolu Beyliklerinde ticari münasebetler
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Yavuz, N., Anadolu Beylikleri Dönemi Siyasi ve Kültür Tarihi, Gündüz Yay., Ankara, 2003. 2. Uzunçarşılı, İ. H., Anadolu Beylikleri ve Akkoyunlu-Karakoyunlu Devletleri, TTK Yay., Ankara. 3. Uzunçarşılı, İ. H., Osmanlı Tarihi, c. 1, TTK Yay., Ankara, 1949. 4. Akdağ, M., Türkiye’nin İktisadi ve İçtimai Tarihi, c.1, TTK Yay., Ankara, 1959. 5. Boswort, C. E., İslam Devletleri Tarihi, İstanbul, 1980. 6. Chaen, C., Osmanlılardan önce Anadolu’da Türkler, İstanbul, 1980. 7. Dilçimen, K., Canik Beyleri, Samsun, 1940. 8. Göde, K., Eratnalılar Devleti, TTK Yay., Ankara, 1991. 9. Kafesoğlu, İ., Türk Milli Kültürü, Boğaziçi Yay., Ankara, 1995. 10. Karatekin, E., Ramazanoğulları Beyliği, İstanbul, 1979. 11. Yinanç, M. H., Anadolu’nun Fethi, Ankara, 1944. 12. Sevim, A. Ve Yücel, Y., Türkiye Tarihi; Fetih; Selçuklu ve Beylikler Dönemi, TTK Yay., Ankara, 1984. 13. Sümer, F., Oğuzlar, İstanbul, 1980. 14. Varlık, M. Ç. , Germiyanoğulları Üzerine Bir Araştırma, İstanbul, 1
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
20
2
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
1
12
12
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
6
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
139
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX