GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ORTA ASYA TÜRK KÜLTÜR TARİHİ/TAR 213A
Dersin Adı: ORTA ASYA TÜRK KÜLTÜR TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mehmet Ali Çakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mcakmak/contact
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mcakmak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Orta Asya Türk uygarlığının gelişimi ve insanlığın yaşamına katkılarının kavranması,
Orta Asya Türk tarihinin temel özelliklerini belirterek, Bu süreç içinde Türklerin ortaya koyduğu kültür ve medeniyet ürünlerinin ve bunların dünya uy







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Orta Asya Türklerinin hayat tarzı
2. Hafta  Orta Asya Türklerinin sosyal ve kültürel durumu
3. Hafta  Orta Asya Türklerinde aile, boy ve kavim
4. Hafta  Orta Asya Türklerinde dinî inanış ve adetler
5. Hafta  Orta Asya Türklerinde oyunlar ve eğlenceler
6. Hafta  Orta Asya Türklerinde müzik ve çalgılar
7. Hafta  Orta Asya Türklerinde giyim-kuşam
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Orta Asya Türklerinde mutfak ve yemek kültürü
10. Hafta  Orta Asya Türklerinde ordu
11. Hafta  Orta Asya Türklerinde ekonomik durum
12. Hafta  Orta Asya Türklerinde tarım ve hayvancılık
13. Hafta  Orta Asya Türklerinde takvim ve diğer zaman birimleri
14. Hafta  Orta Asya Türk uygarlığının dünya uygarlık tarihi bakımından önemi
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Barthold, W., Orta Asya Türk Tarihi Hakkında Dersler, Ankara, 1975. 2. Genç, R., Karahanlı Devlet Teşkilatı, İstanbul, 1981. 3. Kafesoğlu, İ., Türk Milli Kültürü, İstanbul, 1988. 4. Kafesoğlu, İ., Harezmşahlar Devleti Tarihi, Ankara, 1992. 5. Köymen, M. A., Büyük Selçuklu İmparatorluğu Tarihi, Ankara, 1987. 6. Merçil, E., Müslüman Türk Devletleri Tarihi, İstanbul, 1988. 7. Ögel, B., Türk Kültürünün Gelişme Çağları, İstanbul, 1988. 8. Ögel, B., Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi I,II, Ankara, 1981. 9. Sümer, F., Oğuzlar, İstanbul, 1980. 10. Şahin, M., Türk Tarihi Ve Kültürü, Ankara, 1999. 11. Taşağıl, A., Göktürkler, Ankara, 1995. 12. Togan, Z. V., Umumi Türk Tarihi’ne Giriş, Ankara 1981 13. Turan, O., Selçuklular Zamanında Türkiye Tarihi, İstanbul, 1971. 14. Yakubovsky, A. Yu., Altın Ordu Ve Çöküşü, (çev.) H. Eren, Ankara, 1992.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Teorik
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
68
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX