GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ROMA VE BİZANS TARİHİ/TAR 203A
Dersin Adı: ROMA VE BİZANS TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Güray Kırpık
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/guray
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  guray@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Roma ve Bizans Tarihinin Türk ve dünya tarihi mirasına etkilerinin ve tarih İçindeki rolünün kavranması








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Roma Devleti’nin Kuruluşu ve Cumhuriyet Dönemi
2. Hafta  Patrici-Plep Mücadelesi ve Roma’da Vatandaş
3. Hafta  Roma-Kartaca Savaşları ve Kartaca’nın Yıkılışı
4. Hafta  Cumhuriyet Döneminin Sonu ve Roma’da Principatum Dönemi
5. Hafta  Roma’nın Akdeniz’e Hakim Olması ve Anadolu’yu Alması
6. Hafta  Julius Caesar ve Takipçileri
7. Hafta  Makendonya Sülalesi ve Roma’da Antegonit Etkisi , Hellenizm ve Roma
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Roma’da Kölelik, Din ve Devlet Geleneği, Roma’da Ordu Sistemi
10. Hafta  Hristiyan Roma ve Bizans
11. Hafta  İznik Konsili’nden Kadıköy’e; Bizans’ın Roma’dan Ayrılması
12. Hafta  Justinien Dönemi ve Bizans’ta İkonoklazm
13. Hafta  Türkler ile Roma ve Bizans’ın İlişkileri
14. Hafta  Selçuklular ve Bizans; Osmanlı-Bizans İlişkileri, Paleologoslar ve Bizans’ın Yıkılması(1453)
15. Hafta  Genel Tekrar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Demircioğlu, H., Roma Tarihi, TTK Yay., Ankara, 1998. 2- Üçyiğit, E., Türk Ansiklopedisi, Roma İmparatorluğu ve Bizans Maddeleri 3- Prokopius, Bizans’ın Gizli Tarihi, T.İş Bank. Yay., Ankara, 2001. 4- Ostrogorsky, G., Bizans Devleti Tarihi, TTK Yay., Ankara, 1999. 5-Şerif Baştav, Bizans İmparatorluğu Tarihi, TKAE, Ankara, 1989. 6- Barker, E., Bizans Toplumsal ve Siyasal Düşünüşü, İmge Yay., Ankara, 1995. 7- Dukas, Bizans Tarihi, (çev.) V. L. Mirmiroğlu, İstanbul, 1956. 8- Vasiliev, A. A., Bizans İmparatorluğu Tarihi, (çev. A. M. Mansel), Maarif Matbaası, Ankara, 1943. 9- Gibbon, E., , Bizans Roma İmparatorluğu'nun Gerileyiş ve Çöküş Tarihi Cilt I-II; Arkeoloji ve Sanat Yay., İstanbul, 1994. 10- Nicol, D., M., Bizans'ın Son Yüzyılları (1261–1453), Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 1999
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
1
6
6
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir