GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESKİ ÇAĞ MEDENİYETLERİ TARİHİ/TAR107A
Dersin Adı: ESKİ ÇAĞ MEDENİYETLERİ TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Esma REYHAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/esmareyhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esmareyhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eski Anadolu tarihine ait temel kavramları anlayabilme
Eski Anadolu'nunkronolojik dönemlerini kavrayabilme
Anadolu'da kurulmuş olan uygarlıklar hakkında genel bir bilgiye sahip olma,
Eskiçağ’da kurulmuş olan diğer uygarlıklar (Asur, Sumer, Babil, Yunan, Roma Mısır vb.) hakkında genel bir Eskiçağ’da kurulmuş olan diğer





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Veli SEVİN, Anadolu Arkeolojisi, Der Yayınları, İstanbul, 1999 Eski Anadolu Tarihi İle İlgili Türkçe Kaynakça: Ekrem AKURGAL, Anadolu Kültür Tarihi, Tübitak Yayınları, İstanbul, 1998. Ekrem AKURGAL, Anadolu Uygarlıkları, Net Yayıncılık, İstanbul, 1998. Sevgi AKTÜRE, Anadolu’da Bronz Çağı Kentleri, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1992. Sedat ALP, Hitit Çağında Anadolu, Tübitak Yayınları, İstanbul, 2002. Sedat ALP, Hitit Güneşi, Tübitak Yayınları, İstanbul, 2002. Birgit BRANDAU, Harmut Schickert, Hititler, Arkadaş Yayınları, Ankara, 2002. Trevor BRYCE, Hitit Dünyasında Yaşam ve Toplum, Dost Kitabevi, Ankara, 2003. Fatma CANPOLAT (haz.), Boğazköy’den Karatepe’ye Hititbilim ve Hitit Dünyasının Keşfi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2001. (Sergi, 25 Nisan-30 Haziran 2001) C.W.CERAM, Tanrıların Vatanı Anadolu, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1994. C.W.CERAM, Tanrılar, Mezarlar ve Bilginler, Remzi Kitabevi, İsta
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eski Anadolu Tarihine giriş: Temel Kavramlar
2. Hafta  Neolitik ve Kalkolitik Dönem: İlk Yerleşmelerden-Kentlere
3. Hafta  İlk Tunç Çağı Anadolu?su: İlk Kentler ve Ticaret
4. Hafta  Asur Kolonileri Çağı: Anadolu'nun Yazıyla Tanışması
5. Hafta  Eski Hitit Krallığı: Siyasi Gelişmeler ve Kültürel Yapı
6. Hafta  Hitit İmparatorluk Çağı: Anadolu'da İlk Merkezi Devlet
7. Hafta  Hitit İmparatorluğunun yıkılması, Karanlık Çağ?, Anadolu'da Demir Çağı
8. Hafta  Geç Hitit Krallıkları
9. Hafta  VİZE
10. Hafta  Urartular, Frigler, Lidyalılar
11. Hafta  Mısır Uygalığı
12. Hafta  Ege ve Yunan Uygarlığı
13. Hafta  Mezopotamya Uygarlıkları I
14. Hafta  Mezopotamya Uygarlıkları II
15. Hafta  Akdeniz Uygarlıkları
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ekrem AKURGAL, Anadolu Kültür Tarihi, Tübitak Yayınları, İstanbul, 1998. Ekrem AKURGAL, Anadolu Uygarlıkları, Net Yayıncılık, İstanbul, 1998. Sevgi AKTÜRE, Anadolu’da Bronz Çağı Kentleri, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1992. Sedat ALP, Hitit Çağında Anadolu, Tübitak Yayınları, İstanbul, 2002. Sedat ALP, Hitit Güneşi, Tübitak Yayınları, İstanbul, 2002. Birgit BRANDAU, Harmut Schickert, Hititler, Arkadaş Yayınları, Ankara, 2002. Trevor BRYCE, Hitit Dünyasında Yaşam ve Toplum, Dost Kitabevi, Ankara, 2003. Fatma CANPOLAT (haz.), Boğazköy’den Karatepe’ye Hititbilim ve Hitit Dünyasının Keşfi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2001. (Sergi, 25 Nisan-30 Haziran 2001) C.W.CERAM, Tanrıların Vatanı Anadolu, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1994. C.W.CERAM, Tanrılar, Mezarlar ve Bilginler, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1994. Muhibbe DARGA, Hitit Sanatı, Akbank Yayınları, İstanbul, 1992. Oliver Robert GURNEY, Hititler, Dost Kitabevi, Ankara, 2001. Ian HODDLER, Çatalhöyük, Le
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Uygulama
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
14
14
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
90
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX