GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YENİ VE YAKIN ÇAĞDA AVRUPA TAR./TAR306A
Dersin Adı: YENİ VE YAKIN ÇAĞDA AVRUPA TAR.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof Dr. Necdet HAYTA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/web/nhayta/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nhayta@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yeni ve Yakınçağda Avrupa’daki gelişme ve değişmelerin Osmanlı’daki gelişim ve değişimlerle karşılaştırmalı olarak kavranması.
Yeni ve Yakınçağda Avrupa’daki savaşları, barışları, ihtilalleri, önemli diplomatik, askeri, sosyal, bilimsel ve kültürel gelişmelerin kavranma
Yeni ve Yakınçağda Avrupa’daki ülkelerin gelişimini birbiriyle karşılaştırılması ve anlaşılması
Konuyla ilgili uluslararası ve ulusal gündemi takip eder ve tarihsel açıdan değerlendirir.
Yeni ve yakın çağda Türk dünyası hakkında uluslararası ve ulusal kültürel mirası koruma ve geliştirme bilincine sahip olur.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Seminer, Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yeni ve Yakın Çağda Dünya Tarihi (Asya, Amerika ve Afrika)
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yeni ve yakınçağda Avrupa tarihi kaynaklarının değerlendirilmesi
2. Hafta  Batının yükselmesinin temel nedenleri
3. Hafta  Coğrafi keşifler
4. Hafta  Rönesans
5. Hafta  Reform
6. Hafta  30 Yıl Savaşları
7. Hafta  İngiltere’de demokrasi hareketleri
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Aydınlanma çağı
10. Hafta  Fransız İhtilali ve Avrupa’ya etkisi
11. Hafta  Amerika’nın bağımsızlığı
12. Hafta  1830-1848 İhtilalleri
13. Hafta  Alman-İtalyan siyasi birliklerinin tamamlanması
14. Hafta  Sanayi İnkılâbı ve sonuçları
15. Hafta  Yeni ve Yakınçağda Avrupa tarihinin değerlendirilmesi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Armaoğlu, F., 19. Yüzyıl Siyasî Tarihi, TTk, Ankara, 1999. Sander, O., Siyasi Tarih (İlkçağlardan 1918’e), İmge Yay., Ankara, 1998.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Tartışma Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
2
8
16
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
1
6
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
1
12
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
139
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanırX
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir