GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ/TAR215M
Dersin Adı: GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Gelişim Psikolo
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Dr.Safiye SARICI BULUT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ssarici@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gelişim kuramlarını ve araştırma yöntemlerini anlatır ve değişik sorunlara uygular.
Bireysel farklılıkların gelişimdeki önemini bilir.
Kültürel ve sosyal farklılıkların gelişimi nasıl etkilediğini bilir.
Zihinsel gelişim kuramlarını anlatır.
Gelişimi etkileyen biyolojik süreçleri anlatır.
Kişilik gelişimi kuramlarını anlatır.
Anne-baba ve çocuk etkileşimiyle ilgili kuramları anlatır.
Yaşıtlarla etkileşimin önemini anlatır.
Okul ortamının gelişimi nasıl etkilediğini anlatır.
Derste arkadaşlarıyla işbirlikli çalışma davranışını gösterir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Santrock, J.W. (2012). Yaşam boyu gelişim, Ankara: Nobel yayınları
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Derse giriş ve gelişimde araştırma yöntemleri.
2. Hafta  Araştırma yöntemleri.
3. Hafta  Doğum öncesi gelişim ve doğum.
4. Hafta  Bebeklik: Fiziksel, zihinsel ve psiko-sosyal gelişim.
5. Hafta  Bebeklik: Fiziksel, zihinsel ve psiko-sosyal gelişim.
6. Hafta  İlk çocukluk: Fiziksel,zihinsel ve psiko-sosyal gelişim.
7. Hafta  İlk çocukluk: Fiziksel,zihinsel ve psiko-sosyal gelişim.
8. Hafta  Ara sınav.
9. Hafta  İlk çocukluk: Fiziksel,zihinsel ve psiko-sosyal gelişim.
10. Hafta  Orta çocukluk: Fiziksel, zihinsel ve psiko-sosyal gelişim.
11. Hafta  Orta çocukluk: Fiziksel, zihinsel ve psiko-sosyal gelişim.
12. Hafta  Orta çocukluk: Fiziksel, zihinsel ve psiko-sosyal gelişim.
13. Hafta  Ergenlik: Fiziksel, zihinsel ve psiko-sosyal gelişim.
14. Hafta  Ergenlik: Fiziksel, zihinsel ve psiko-sosyal gelişim.
15. Hafta  Ergenlik: Fiziksel, zihinsel ve psiko-sosyal gelişim.
16. Hafta  Genel değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Santrock, J.W. (2012). Yaşam boyu gelişim, (Çev.Ed.Galip Yüksel), Ankara: Nobel Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, vaka incelemesi.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Staj yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
1
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
5
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
6
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
7
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
8
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
9
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
10
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
12
Tarihsel metotları bilir ve kullanır
13
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
15
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
16
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.X
17
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
18
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
19
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilirX
20
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX