GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. SEÇMELİ-6 (EĞİTSEL OYUN VE OYUNLAŞTIRMA)/BİLÖ410
Dersin Adı: A. SEÇMELİ-6 (EĞİTSEL OYUN VE OYUNLAŞTIRMA)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırmaya ilişkin tanım ve kavramları açıklar.
Oyun tarihi, psikolojisi ve davranış kuramlarını kendi cümleleri ile ifade eder.
Oyuncu türleri; ödül türleri; eğlence türlerini; oyun elementleri; oyun mekanikleri; oyun akışı ve motivasyon tipleri; davranış döngüleri ve modelleri açıklar.
Bireysel ve grup oyunları arasındaki farkı ifade eder.
Oyunlaştırma modellerini (Werbach-Octalysis) açıklar.
Oyunlaştırma ölçümlemeleri uygular.
Örnek oyun uygulamalarını değerlendirir.
Eğitimle ilgili bir konuda oyunlaştırma tasarımları gerçekleştirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde laboratuvar ortamında yürütülmektedir. Dersteki bazı etkinlikler için çeşitli internet teknolojilerinden yararlanılmaktadır.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Hafta: Oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırmaya ilişkin tanım ve kavramlar;
2. Hafta  2. Hafta: Oyun tarihi, psikolojisi ve davranış kuramları;
3. Hafta  Oyuncu türleri; ödül türleri; eğlence türleri; oyun elementleri; oyun mekanikleri; oyun akışı ve motivasyon tipleri; davranış döngüleri ve modelleri; bireysel ve grup oyunları;
4. Hafta  Oyuncu türleri; ödül türleri; eğlence türleri; oyun elementleri; oyun mekanikleri; oyun akışı ve motivasyon tipleri; davranış döngüleri ve modelleri; bireysel ve grup oyunları;
5. Hafta  Oyuncu türleri; ödül türleri; eğlence türleri; oyun elementleri; oyun mekanikleri; oyun akışı ve motivasyon tipleri; davranış döngüleri ve modelleri; bireysel ve grup oyunları;
6. Hafta  Oyunlaştırma modelleri (Werbach-Octalysis);
7. Hafta   Oyunlaştırma ölçümlemeleri;
8. Hafta  Ara sınav - vize sınavı
9. Hafta  Örnek oyun uygulamalarının değerlendirilmesi
10. Hafta  Eğitimle ilgili bir konuda oyunlaştırma tasarımları
11. Hafta  Eğitimle ilgili bir konuda oyunlaştırma tasarımları
12. Hafta  Eğitimle ilgili bir konuda oyunlaştırma tasarımları
13. Hafta  Eğitimle ilgili bir konuda oyunlaştırma tasarımları
14. Hafta  Eğitimle ilgili bir konuda oyunlaştırma tasarımları
15. Hafta  Eğitimle ilgili bir konuda oyunlaştırma tasarımları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
30
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
91
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.X
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.X
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.X
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.X
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.X
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.X
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.X
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.X
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Serçin KARATAŞ )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sercinkaratas@gmail.com)