GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama/EBS120
Dersin Adı: Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemini bilir.
Bireyselleştirme için yapılması gerekenleri bilir.
Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeleri bilir.
Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örneklerini düzenleyebilir.
Bireyselleştirilmiş eğitim programının yasal ve eğitsel boyutlarını tanır ve değerlendirir,
Özel eğitimde değerlendirme sürecinin adımlarını/amaçlarını ve özelliklerini açıklayabilme,
BEP'in hazırlanmasında iş birliği ve ekip çalışmasının önemini açıklayabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze iletişim
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Hafta Dersin tanıtımı ve genel giriş
2. Hafta  2. Hafta Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi
3. Hafta  3. Hafta Bireyselleştirme için yapılması gerekenler
4. Hafta  4. Hafta Müfredata dayalı değerlendirme
5. Hafta  5. Hafta Kaba değerlendirme
6. Hafta  6. Hafta Ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama
7. Hafta  7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta  8. Hafta Değerlendirmede uyulması gereken kurallar;
9. Hafta  9. Hafta Uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme;
10. Hafta  10.Hafta Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler;
11. Hafta  11. Hafta Öğretimi uyarlama
12. Hafta  12. Hafta Konu tekrarı sınav hazırlık
13. Hafta  13.Hafta Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri
14. Hafta  14.Hafta Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri
15. Hafta  15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
105
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Bölüm Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()