GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Okul Dışı Öğrenme Ortamları/EBS118
Dersin Adı: Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Okul dışı öğrenme ortamlarının eğitim /öğretimde önemini açıklar
Okul dışı öğrenme ortamları ile formal eğitim arasındaki farklılıkları açıklar
Okul dışı öğrenme ortamlarının nasıl kullanılacağını kavrar.
Etkili okul dışı öğretme ve öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun eğitim materyalleri geliştirir
Okul dışı ortamların, öğrenme/öğretme amacıyla kullanılması için plan oluştur, uygulama sürecini yönetebilir ve avantaj ve dezavantajlarını öngörür
Farklı ülkelerin okul dışı öğrenme ortamını karşılaştırır

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ders tanıtım
2. Hafta  Formal ve informal öğrenme ortamlarının tanıtımı.
3. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamlarının eğitiminde kullanımı
4. Hafta  Bilim ve tabiat tarihi müzelerinin Eğitimindeki Önemi ve kullanımı
5. Hafta  Bilim Merkezi, hayvanat bahçesi, kütüphane, botanik bahçesi gibi okul dışı ortamların eğitimindeki önemi ve kullanımı
6. Hafta  Okul dışı ortamların, öğrenme ve öğretme amacıyla kullanılması için plan oluşturulması.
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Okul dışı ortamların, öğrenme ve öğretme amacıyla kullanılması için aktivitelerin, yöntemler planlanması.
9. Hafta  Okul dışı ortamların avantaj ve dez avantajlarının tartışılması.
10. Hafta  Okul dışı öğretme ve öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun eğitim materyalleri geliştirilmesi.
11. Hafta  Okul dışı ortamların öğrenme amaçlı ve uygulama sürecinin yönetimine ,ilişkin değerlendirilmesi.
12. Hafta  Etkili okul dışı öğretme ve öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun eğitim materyalleri geliştirilmesi.
13. Hafta  Okul dışı öğrenme kurallarına uyarak alan gezisi, sergi vb. düzenler.
14. Hafta  Farklı ülkelerin okul dışı öğrenme ortamlarının karşılaştırılması ve kullanım örnekleri.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
6
2
12
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
94
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.X
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.X
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.X
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.X
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.X
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.X
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.X
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.X
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (-)