GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (EĞİTİM SOSYOLOJİSİ)/BL217MB
Dersin Adı: SEÇMELİ (EĞİTİM SOSYOLOJİSİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  ---
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ---
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ---
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eğitim sosyolojisinin toplumsal kurumlar arasındaki yerini öğrenir.
Eğitimin sosyalleşme üzerindeki etkisini değerlendirebilir
Eğitimin toplumsal işlevlerini belirleyebilir.
Eğitimin toplumsal değişme üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
Makro anlamda toplum ve eğitim ilişkisini belirleyebilir.
Mikro anlamda öğretim sosyolojisi çerçevesinde eğitimi tanımlamayabilir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eğitim sosyolojisi Nedir?
2. Hafta  Birey, Toplum ve Eğitim
3. Hafta  Toplumsallaşma ve Eğitim, Kültür
4. Hafta  Toplumsallaşmanın Temel İşlevleri
5. Hafta  Okulun Toplumsal Görevi
6. Hafta  Okulun Bütünleştirme ve Meşrulaştırma Görevi
7. Hafta  Bir Sosyal Kurum Olarak Okul
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Okul ve Etkileşim Süreci
10. Hafta  Eğitim, Sosyal Yapı ve Sosyal Hareketlilik
11. Hafta  Toplumlar ve Okul Kuruluş Sistemleri
12. Hafta  Toplumsal Değişme ve Eğitim
13. Hafta  Okul, Toplum ve Öğretmen Rolleri - Statüler
14. Hafta  Öğretmen - Öğrenci - Aile - Toplum Etkileşim Süreçleri
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mustafa Aydın, Işıl Ünal vd. (1991). Eğitim Sosyolojisi, Gazi Büro Kitapevi. Ergun, Doğan, (1995), “Sosyoloji ve Eğitim”, Ankara: İlke Yayınevi.Banks, Oliver, (1972), “Eğitim Sosyolojisi”, New York: Schocken Books. Dewey, John, (1958), “Demokrasi ve Eğitim”, New York: Macmillan Company. Durkheim, Emile, (1956), “Eğitim ve Sosyoloji”, Ilinois: Free Press. Kemerlioğlu, Eyüp; S. Kızılçelik; M. Gündüz, (1996), “Eğitim Sosyolojisi”; İzmir: Saray Kitapevleri.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Düz anlatım, tartışma, soru ve cevap
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
94
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.X
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.X
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.X
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.X