GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (GELİŞİM PSİKOLOJİSİ)/BL215MB
Dersin Adı: SEÇMELİ (GELİŞİM PSİKOLOJİSİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  ---
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ---
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ---
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gelişimin temel kavramlarını tanımlar.
Gelişim dönemlerini ve gelişim görevlerini açıklar.
Bireyin psikomotor gelişim özelliklerini bilir.
Bireyin zihinsel gelişim özelliklerini bilir.
Bireysel farklılıkların gelişimdeki önemini bilir.
Kültürel ve sosyal farklılıkların gelişimi nasıl etkilediğini bilir.
Zihinsel gelişim kuramlarını açıklar.
Gelişimi etkileyen biyolojik süreçleri açıklar.
Kişilik gelişimi kuramlarını açıklar.
Anne-baba ve çocuk etkileşimiyle ilgili kuramları açıklar.Gelişim kuramlarını ve araştırma yöntemlerini anlatır ve değişik sorunlara uygular.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Derse giriş ve gelişimde araştırma yöntemleri
2. Hafta  Araştırma yöntemleri
3. Hafta  Doğum öncesi gelişim ve doğum
4. Hafta  Bebeklik: Fiziksel, zihinsel, psikolojik ve sosyal gelişim.
5. Hafta  Bebeklik: Fiziksel, zihinsel, psikolojik ve sosyal gelişim.
6. Hafta  İlk çocukluk:Fiziksel, zihinsel, psikolojik ve sosyal gelişim.
7. Hafta  İlk çocukluk:Fiziksel, zihinsel, psikolojik ve sosyal gelişim.
8. Hafta  Vize
9. Hafta  İlk çocukluk:Fiziksel, zihinsel, psikolojik ve sosyal gelişim.
10. Hafta  Orta Çocukluk:Fiziksel, zihinsel, psikolojik ve sosyal gelişim.
11. Hafta  Orta Çocukluk:Fiziksel, zihinsel, psikolojik ve sosyal gelişim.
12. Hafta  Orta Çocukluk:Fiziksel, zihinsel, psikolojik ve sosyal gelişim.
13. Hafta  Son Çocukluk:Fiziksel, zihinsel, psikolojik ve sosyal gelişim.
14. Hafta  Son Çocukluk:Fiziksel, zihinsel, psikolojik ve sosyal gelişim.
15. Hafta  Son Çocukluk:Fiziksel, zihinsel, psikolojik ve sosyal gelişim.
16. Hafta  Genel değerlendirme, öğrenci sunuları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kuzgun, Y. (2011) Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Nobel Yayınları, Ankara Kepçeoğlu, M. (2006) Psikolojik Danışma ve Rehberlik, MEB Yayınları Yeşilyaprak, B. (2003). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınları, Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Ders anlatma, örnek olay, soru yanıt, öğrenci sunuları.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
111
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.X
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.X
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.X