GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (YARATICILIK EĞİTİMİ)/BL213MB
Dersin Adı: SEÇMELİ (YARATICILIK EĞİTİMİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Serçin KARATAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~sercin/, http://websitem.gazi.edu.tr/site/sercin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sercin@gazi.edu.tr, sercinkaratas@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu ders sonunda öğrenciler, farklı düşünenlere karşı daha saygılı olacak,
Kendi yeterliklerinin farkına vararak değişik sınıf içi yaratıcı uygulamalar yapabilecek,
Problemlere farklı yaklaşım yolları ile çözüm arayacak yeterliklere ulaşacaklardır






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanıtılması ve tanışma
2. Hafta  Yaratıcılık kavramı, tanımı; tanımların ortak yanları
3. Hafta  süreç olarak yaratıcılık, yaratıcılığa ait süreçler, yaratıcı düşünme,
4. Hafta  yaratıcılığın gerekleri, yaratıcılığın engelleri
5. Hafta  yaratıcı düşünme ile ilgili kuramlar, yaratıcılığı etkileyen etmenler
6. Hafta  Yaratıcı Düşünme Nasıl Ölçülür
7. Hafta  Yaratıcılık ve Eğitim, Bilişim Teknolojileri ve Yaratıcılık
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Yaratıcı Düşünceyi Geliştirici Öğretim Stratejileri
10. Hafta  Yaratıcı Düşünceyi Geliştirici Öğretim Stratejileri
11. Hafta  Yaratıcı Düşünceyi Geliştirici Öğretim Stratejileri
12. Hafta  Yaratıcı Düşünceyi Geliştirici Öğretim Stratejileri
13. Hafta  Yaratıcı Düşünceyi Geliştirici Öğretim Stratejileri
14. Hafta  Yaratıcı Düşünceyi Geliştirici Öğretim Stratejileri
15. Hafta  Dersin Genel Değerlendirmesi
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bonk, C.J. ve Smith, G.S. (1998). Alternative instructional strategies for creative and critical thinking in the accounting curriculum. Journal of Accounting Education, 05 (1). Cropley, A. J. (2001). Creativity in education & learning: A guide for teachers and educators. New York: Routledge Karataş, S. (2008). Bilişim Teknolojileri Öğretimi ve Yaratıcılık, Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Sosyo-Psikolojik Değişkenler, Deryakulu D. (Editör), 207-225, Ankara: Maya Akademi Yayıncılık. Loveless, A. (2003). Creating spaces in the primary curriculum: ICT in creative subjects. The Curriculum Journal, 14(1). Loveless, A., Burton, J. ve Turvey,K. (2006). Developing conceptual frameworks for creativity, ICT and teacher education. Thinking Skills and Creativity, 1. San, İ. (2002). "Sanatta Yaratıcılık, Oyun, Drama". Yaratıcı Drama 1985-1995: H. Ö. Adıgüzel [Edt.] Naturel Yayınevi. Ankara. San, İ. (2004). Sanat ve Eğitim :Yaratıcılık, Temel Sanat Kuramları, Sanat Eleştirisi. Ütopya Yayın
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
18
 Ödev
1
22
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
70
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
7
1
7
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
4
2
8
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
106
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.X
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.X
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.X
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.X
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.X
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.X
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.X
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.X
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.X