GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (EĞİTİMDE DRAMA)/BL211MB
Dersin Adı: SEÇMELİ (EĞİTİMDE DRAMA)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Hasan Çakır
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hasanc
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hasanc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dramanın tanımı ve tarihçesini tanımlar
Drama türleri arasındaki farkları açıklar
Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını açıklar
Drama tekniği ve eğitsel drama türlerini tanımlar
Günlük ve haftalık ders planları içerisine eğitsel drama etkinliklerini yerleştirebilir
Yaparak, yaşayarak öğrenmede dramadan yararlanır
Güven kazanma, uyum sağlama, beş duyuyu kullanma, gözlem yetisini geliştirir
özgürce oyun kurma; bireysel ve grup yaratıcılığını ortaya çıkarır

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders programının tartışılması, seviye belirleme ve öğretim teknolojileri temel kavramlarının tartışılması.
2. Hafta  Oyun ve Drama’nın temel kavramları Uygulama: Oyun ile öğrenme ve öğretici oyunlar
3. Hafta  Eğitim öğretim sürecinde drama – Eğitim ve öğretim ile ilgili kavramların tartışılması ve bunların drama ile ilgisi Uygulama: Isınma uygulamala
4. Hafta  Drama’nın çocuk gelişimine etkisi ve öğrenme kuramları ile drama arasındaki ilişki Uygulama: Rol değiştirme
5. Hafta  Drama türlerine katılan öğrenme türleri Uygulama: Doğaçlama
6. Hafta  Drama ile öğretilen derslerin tartışılması Uygulama: Pandomim
7. Hafta  Drama liderinin özellikleri Uygulama: Zihinde canlandırma
8. Hafta  Drama uygulamasında şartların hazırlanması Uygulama: Hikaye yazma
9. Hafta  Drama sürecinde planlamanın yapılması Uygulama: Rahatlama
10. Hafta  Dramada kullanılan etkinlikler 1 Uygulama: Değerlendirme
11. Hafta  Dramada kullanılan etkinlikler 2 Uygulama: Öğretim için planın hazırlanması
12. Hafta  Dönem projesi için danışma haftası
13. Hafta  Öğrenci sunuları
14. Hafta  Öğrenci sunuları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kuramdan-Uygulamaya İlköğretimde Drama (2008). Engin Karadağ ve Nihat Çalışkan Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama (1999), Alev Önder.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
5
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
75
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
25
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
3
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
4
4
 Materyal tasarlama, uygulama
2
4
8
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.X
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.X
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.X
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.X
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.X
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.X
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.X
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.X
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.X