GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-I (İLETİŞİM)/BL423GK
Dersin Adı: SEÇMELİ-I (İLETİŞİM)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd.Doç.Dr. Sami ACAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/samiacar, www.samiacar.net
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  samiacar@gazi.edu.tr, samiacar@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İletişim kavramını ve iletişim sürecini öğrenmek.
İletişim türleri hakkında bilgi sahibi olmak.
İletişim türlerini eğitim ortamlarında kullanma bilgi ve becerisini kazanmak.
İletişim teknolojilerini öğrenmek.
Yazılım iletişim teknolojilerini ve klavye kavramını öğrenmek.
On parmak klavye öğretim metotlarını araştırma ve öğrenmek.
Acar metot ile on parmak F klavye kullanımına ilişkin teorik bilgiyi edinmek ve uygulama becerisi kazanmak.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde sınıf ortamında yürütülmektedir. Dersteki etkinliklere ait web tabanlı e-öğrenme sistemi de bulunmaktadır.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İletişim kavramı ve iletişim süreci
2. Hafta  Sözlü iletişim
3. Hafta  Sözsüz iletişim
4. Hafta  Yazılı iletişim
5. Hafta  Biçimsel iletişim
6. Hafta  Biçimsel olmayan iletişim
7. Hafta  Örgütdışı iletişim
8. Hafta  Ara sınav - vize sınavı
9. Hafta  Yazılı iletişim teknolojileri ve klavye kavramı
10. Hafta  On parmak klavye öğretim metotları
11. Hafta  Acar metot ile on parmak F klavye kullanımı: Temel harf sırası (KMLY - AEİU)
12. Hafta  Acar metot ile on parmak F klavye kullanımı: Sağ el parmak tuşları ve temel harf sırası
13. Hafta  Acar metot ile on parmak F klavye kullanımı: Sol el parmak tuşları ve temel harf sırası
14. Hafta  Acar metot ile on parmak F klavye kullanımı: Sayı ve sembol tuşları
15. Hafta  Acar metot ile on parmak F klavye kullanımı: Fonksiyon ve yön tuşları
16. Hafta  Final sınavı: İletişim teknolojileri ile ilgili araştırma ödevi ve on parmak yazım uygulaması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Tuna vd. (2012). İletişim, (Ed.İzlem Vural), PegemA Yayıncılık, Ankara. Acar, S. (2013). Standart Türk Klavyesinin Öğretimine Yönelik Bir Model Önerisi:WPR Modeli ve Örnek Bir Uygulama. G.Ü. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(44-65), Ankara. Acar, S. & Gürsoy, H. (2013). Almena ve Acar Metotları ile On Parmak Klavye Öğrenenlerin Performans Gelişim Düzeylerinin Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Araştırma . SDÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1-22), Isparta.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-yanıt, gösterme, uygulama-alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
40
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
4
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
124
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.