GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME/BİLÖ304
Dersin Adı: AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Açık ve uzaktan eğitimin temel kavramlarını açıklar.
Açık ve uzaktan eğitimin tarihsel gelişimini kronolojik olarak açıklar.
Açık ve uzaktan eğitimde duruma uygun teknolojileri seçer.
Açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetir.
Açık eğitim kaynaklarını sıralar.
Kitlesel açık çevrimiçi dersleri takip eder ve kendisi ders oluşturur.
Öğrenme ortamlarını kişiselleştirir.
Açık ve uzaktan eğitime uygun öğrenme yönetim sistemi seçer.
Açık ve uzaktan eğitime uygun öğrenme materyali seçer ve geliştirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde laboratuvar ortamında yürütülmektedir. Dersteki bazı etkinlikler için çeşitli internet teknolojilerinden yararlanılmaktadır.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi;
2. Hafta  Dünyada açık ve uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi; Türkiye'de açık ve uzaktan eğitimin gelişimi;
3. Hafta  Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğrenci destek hizmetleri;
4. Hafta  Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları;
5. Hafta  Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri;
6. Hafta  Açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler;
7. Hafta  Kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme;
8. Hafta  Ara sınav - vize sınavı
9. Hafta  Farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi;
10. Hafta  Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme
11. Hafta  Öğrenci sunumları
12. Hafta  Öğrenci sunumları
13. Hafta  Öğrenci sunumları
14. Hafta  Öğrenci sunumları
15. Hafta  Öğrenci sunumları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
1
8
 Materyal tasarlama, uygulama
4
1
4
 Rapor hazırlama
5
1
5
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
86
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.X
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.X
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.X
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.X
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.X
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.X
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.X
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.X
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Serçin KARATAŞ , Doç.Dr. Aslıhan TÜFEKÇİ , Dr. Öğretim Üyesi Hüseyin ÇAKIR , )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/sercin , https://websitem.gazi.edu.tr/site/asli , https://websitem.gazi.edu.tr/site/hcakir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sercinkaratas@gmail.com , aslihantufekci@gmail.com , hcakir@gazi.edu.tr)