GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II/TAR104
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu derste öğrendiği bilgilerle kendi ana bilim dalı dersleri arasında ilişkilendirme yaparak disiplinler arası bir düşünme becerisi kazanır.
Toplumu ayakta tutan birlik-beraberlik, bağımsızlık, ulusal çıkarların ön planda tutulması, vatana bağlı olmak, etkin vatandaş olma gibi değerlerin kazanır.
Tarihi bir olayı bugün meydana gelen olaylarla ilişkilendirerek gerçekçi bir bakış açısı geliştirir.
Ders esnasında kullanılan birinci elden kaynak, belgesel, film gibi materyalleri incelerken doküman analiz etmeyi öğrenir.
Öğretim elemanlarının derste verdiği okuma önerileri ile anlatılan konuları farklı bakış açıları ile yorumlamayabilir.
Farklı görüş ve fikir akımlarına saygı duymayı, kendi görüşlerini araştırıp okuyarak geliştirmeyi öğrenir.
Grup içi çalışmalarda ve derste tartışma metodu kullanıldığında topluluk önünde nasıl konuşulması gerektiği konusunda tecrübe kazanır.
Atalarının yaşamış olduğu zorlukları ve ayakta kalma mücadelesini görerek hayatta yaşadığı zorluklara karşı güçlü durabilmeyi öğrenir.
Köklerine saygı ve bağlılık duyarken evrensel değerleri benimsemeyi öğrenir.
Ülkemizi korumak için şehit düşen, gazi olan atalarını öğrenerek vatan toprağının değerini anlar, millî birlik ve beraberlik şuuru kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Birinci Dünya Savaşı’nı Kaybeden Osmanlı Devleti’ne önerilen barış tasarıları, Paris Barış Konferansı, Londra Konferansı, San Remo Konferansı ve Sevr Barış Antlaşması
2. Hafta  Millî Mücadele, Doğu Cephesi’nde Kazım Karabekir’in Ermenilerle Yaptığı Çarpışmalar ve Doğu Anadolu’nun Ermeni İşgali Tehlikesinden Kurtarılması ve Gümrü Antlaşması’nın imzalanması Güney Cephesindeki Çarpışmalar: Maraş, Urfa, Adana ve Antep Savunmaları
3. Hafta  Düzenli Ordunun Kurulması ve Batı Cephesi Çarpışmaları, 1. ve 2. İnönü zaferleri, Kütahya-Eskişehir Muharebeleri ve Sakarya Meydan Muharebesi’nin kazanılması, , Kars ve Ankara antlaşmalarının imzalanması
4. Hafta  Tekâlifi Milliye Kararları, Büyük Taarruz ’un Kazanılması, Mudanya Mütarekesi’nin imzalanması
5. Hafta  Lozan Barış Antlaşması’nın imzalanması ve bu antlaşmanın önemi
6. Hafta  Farklı görüş ve fikir akımlarına saygı duymayı, kendi görüşlerini araştırıp okuyarak geliştirmeyi öğrenir. Ankara’da yeni bir devlet kurulması ve siyasi alanda inkılâplar Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyet’in ilanı, 3 Mart 1924 Yasaları: Halifeliğin kaldırılması, Tevhidi Tedrisat Kanunu ve Seriye
7. Hafta  8. Siyasi partilerin kurulması: Cumhuriyet Halk Partisi, kurucuları ve programı, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, kurucuları ve programı, Serbest Cumhuriyet Fırkası, kurucuları ve programı. a. Demokrasi denemelerine Tepkiler: Şeyh Sait ve Menemen ayaklanmaları, Takriri Sükûn Yasasının Çıkarılması,
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Eğitim ve kültür alanında gerçekleştirilen düzenlemeler, Ekonomik hayatta yapılan yenilikler: Vergi düzenlemeleri, yeni bankaların kurulması, tarımı canlandırma amacıyla alınan tedbirler, bazı sanayi kuruluşlarının kurulması
10. Hafta  Cumhuriyet Döneminde Türkiye’nin İzlediği Dış Politika:1923-1932 arasında Lozan’da çözümlenemeyen problemlerin çözülmesi, 1932-1939 arasında izlenen dış politika: II. Dünya Savaşı’na sebep olan faktörler, Dünyada artan savaş riskinin Türkiye’ye etkileri ve Türkiye’nin buna yönelik olarak aldığı tedb
11. Hafta  Mustafa Kemal Atatürk’ün Ölümü ve Atatürk’ün ilke ve İnkılâpları, Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Milliyetçilik, Devletçilik, Laiklik, İnkılapçılık
12. Hafta  Atatürk sonrası Türkiye, İsmet İnönü Dönemi ve II. Dünya Savaşı’nda Türkiye, Çok partili hayata geçiş ve Demokrat Parti’nin Kurulması ve 1946 seçimleri,1950-1980 arasında Dünyada ve Türkiye’de genel durum. II. Dünya Savaşı’ndan sonra ABD ve SSCB önderliğinde Dünya ülkelerinin bloklara ayrılması ve
13. Hafta  1980’den günümüze kadar Türkiye a. 1980 hükümet darbesi, 1982 Anayasası ve uygulanması b. Soğuk Savaş’ın Sonu, SSCB’nin dağılması, iki Almanya’nın birleşmesi, Yugoslavya’nın parçalanması c. Körfez Savaşı, Balkanlar ve Ortadoğu’da meydana gelen gelişmelerin Türkiye’ye etkileri, Yunanistan ile Türk
14. Hafta  Final Haftası
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
14
2
28
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (1. Lecturer Dr. Arif SARI arif.sari@gazi.edu.tr 2. Lecturer Dr. Ayşegül ALTINOVA ŞAHİN aysegulaltınova@gmail.com 3. Lecturer Dr. Namık ÇENCEN ncencen23@gmail.com 4. Lecturer Dr. Ayşegül Nihan EROL ŞAHİN nihanerol@ gazi.edu.tr 5. Lecturer. Gülcan ŞAHİNGÖZ gulcansahingoz@gmail.com 6. Lecturer. Teoman GÜL teoman.gul@gazi.edu.tr 7. Lecturer. Safinaz TEKNECİ birbenli@gazi.edu.tr 8. Lecturer. Ayşegül DÖNMEZ adonmez@gazi.edu.tr 9. Lecturer. Aylin ORCAN aorcan@gazi.edu.tr 10. Lecturer. Ümran ESKİOĞLU ueskioglu@gazi.edu.tr )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()