GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EĞİTİME GİRİŞ/EB101
Dersin Adı: EĞİTİME GİRİŞ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dersin amaçlarını kavrar.
Bir meslek olarak öğretmenliği ve önemini kavrar.
Öğretmenlik mesleğinin temel özelliklerini ve ilkelerini kavrar.
Okul ve sınıf ortamlarında öğretmenlik mesleğini tanılar.
Türkiye’de öğretmenlik mesleğini kazandırmanın tarihi gelişimini bilir.
Eğitim-sosyoloji ilişkisini kavrayarak, eğitimin sosyal temellerini bilir.
Eğitim-psikoloji ilişkisini kavrayarak, eğitimin psikolojik temellerini bilir
Eğitim-ekonomi ilişkisini kavrayarak, eğitimin ekonomik temellerini bilir.
Eğitim-felsefe ilişkisini kavrayarak, eğitimin felsefi temellerini bilir.
Eğitim-tarih ilişkisini kavrayarak, eğitimin tarihi temellerini bilir. Türk eğitim sisteminin genel yapısı, amaçları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Hafta: Dersin amacı, kapsamı ve bir meslek olarak öğretmenlik
2. Hafta  2. Hafta: Öğretmenlik mesleğinin temel özellikleri
3. Hafta  3. Hafta: Öğretmenlik mesleğinin temel ilkeleri
4. Hafta  4. Hafta: Okul ve sınıf ortamlarında öğretmenlik mesleği
5. Hafta  5. Hafta: Türkiye’de öğretmenlik mesleği kazandırmanın tarihi gelişimi
6. Hafta  6. Hafta: Eğitimin sosyal temelleri
7. Hafta  7. Hafta: Eğitimin psikolojik temelleri
8. Hafta  8. Hafta: Ara sınav
9. Hafta  9. Hafta: Eğitimin ekonomik temelleri
10. Hafta  10. Hafta: Eğitimin felsefi temelleri
11. Hafta  11. Hafta: Eğitimin tarihi temelleri
12. Hafta  12. Hafta: Türk eğitim sistemi
13. Hafta  13. Hafta: Türk eğitim sistemi
14. Hafta  14. Hafta: Değerlendirme
15. Hafta  15. Hafta: Değerlendirme
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
68
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğr. Üyesi Haluk Ünsal )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (unsalh@gazi.edu.tr)