GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EĞİTİMDE GRAFİK VE CANLANDIRMA/BL206A
Dersin Adı: EĞİTİMDE GRAFİK VE CANLANDIRMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Dr. Bilal ATASOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~bilalatasoy/index.html, http://w3.gazi.edu.tr/~bilalatasoy/index_eng.html, http://websitem.gazi.edu.tr/site/bilalatasoy
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bilalatasoy@gazi.edu.tr, atasoybilal@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Grafik Tasarım ve Animasyon Temel kavramları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur.
Fotoğraf işleme, rütuşlama, düzenleme, ayarlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Photoshop programını çizim, düzenlemeiçin kullabilir, karakter oluşturabilir, web için arayüz ve bileşenleri oluşturabilir.
Flash Programı ile animasyon ve web ve yerelde çalışan etkileşimli ortamlar geliştirebilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Temel Bilgisayar Okuryazarlığın
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Web Tasarımı
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma, Derse giriş ve dersin işlenişi, Grafik Tasarım Temel Başlıklar
2. Hafta  Photoshop Programı ile tanışma, arayüz, paneller, araçlar kırpma, kaydetme, açma, resim ayarları
3. Hafta  Photoshop programında ile seçim ve rütuşlama araçları
4. Hafta  Photoshop programında çizim ve yazı araçları
5. Hafta  Web ve diğer aygıtlar için kaydetme ve animasyon oluşturma
6. Hafta  Temel 3D kullanımı
7. Hafta  Animasyon temel kavramlar ve Flash Programına giriş, programın arayüzü, panelleri ve dosya işlemleri
8. Hafta  Nesne ve Sembol türleri, Özellikler, Kütüphane, zaman çizelgesi mantığı
9. Hafta  Animasyon türleri ve oluşturulması
10. Hafta  Ara sonav
11. Hafta  Ses, video, multimedia kullanımı
12. Hafta  ActionScript dili
13. Hafta  ActionScript dili
14. Hafta  ActionScript dili
15. Hafta  Animasyonu web için yada uygulama olarak yayınlama ve ayarları
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Önerilen Kaynaklar: dersin web sayfası adobe.com Grafik Tasarım temelleri, Photoshop, Flash, Actionscript hakkında kitaplar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama, ödev ve proje sunumu
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
4
3
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
4
8
32
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
155
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.X
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.X
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.X
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.X
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.X
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.X
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.