GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖĞRETİM TASARIMI/BL204A
Dersin Adı: ÖĞRETİM TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ebru KILIÇ ÇAKMAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~ekilic
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ekilic@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İhtiyaç analizi (problem analizi)
Görev/iş/amaç analizi yapma
Öğrenenlerin analizini yapma
Öğretim hedeflerini yazma
Teknoloji analizi yapma
Ölçme araçlarını geliştirme
Öğretim stratejilerini geliştirme
Teknoloji, ortam, materyal seçme/ içerik geliştirme
Değerlendirme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin genel tanıtımı
2. Hafta  Öğretim tasarımı modelleri
3. Hafta  Problem / ihtiyac Analizi
4. Hafta  Problem / ihtiyac Analizi
5. Hafta  Öğrenen analizi
6. Hafta  Teknoloji analizi
7. Hafta  Gorev/is analizi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Hedefler/ ölçme araçlarını geliştirme
10. Hafta  Öğretim stratejilerini geliştirme
11. Hafta  Teknoloji, ortam, materyal seçme/ içerik geliştirme
12. Hafta  Değerlendirme
13. Hafta  Sunular/ Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi
14. Hafta  Sunular/ Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi
15. Hafta  Sunular/ Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Dick, W., Carey, L. (1992). The Systematic Design of Instruction 2. Doğan, H. (1997). Eğitimde Program ve Oğretim Tasarımı, Onder Matbaacılık, Ankara 3. Seels, B., Glasgow, Z. (1990). Exercises in Instructional Design, OH:Merrill 4. Gagne, R. M., Briggs, L. J., Wager, W. W. (1992). Principles of Instructional Design 5. Leshin, C. B.; Pollock, J., Reigeluth, C. M. (1992). Instructional Design Strategies and Tactices
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma, sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  Staj/uygulama bulunmamaktadır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
30
 Ödev
0
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
11
3
33
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
165
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.X
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.X
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.X
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.X
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.X
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.X
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.X
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.X
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.X