GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ/BL209MB
Dersin Adı: ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Sami ŞAHİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~sami/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sami@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel kavramları (öğrenme, öğretme, eğitim, öğretim, müfredat vb.) tanımlar ve tartışır.
Öğretim ilkelerini açıklar.
Öğretim yaklaşımlarını (davranışçılık, bilişselcilik, ve yapılandırmacılık) açıklar ve tartışır.
Öğretim kuramlarını (bilişsel yükleme, ikili kodlama vb.) açıklar ve tartışır.
Öğretim modellerini (Dokuz Adım Modeli, Tam Öğrenme Modeli) açıklar ve tartışır.
Öğretim stratejilerini (sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, araştırma inceleme yoluyla öğretim, problem çözme yoluyla öğretim) açıklar
Bireysel öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar ve tartışır.
Sınıfta öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar ve tartışır.
Sınıfdışı öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar ve tartışır.
Yerinde öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar ve tartışır.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel kavramlar - Program Geliştirme Süreci
2. Hafta  Program Geliştirme Süreci Program incelemesi
3. Hafta  Program Geliştirme Süreci Program incelemesi
4. Hafta  Öğrenme yaklaşımları
5. Hafta  Öğrenme yaklaşımları
6. Hafta  Öğretim stratejileri
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Öğretim yöntem ve teknikleri
9. Hafta  Öğretim yöntem ve teknikleri
10. Hafta  Öğretim yöntem ve teknikleri
11. Hafta  Öğretim yöntem ve teknikleri
12. Hafta  Öğretim etkinliklerini planlama
13. Hafta  Öğretim etkinliklerini planlama
14. Hafta  Final sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Açıkgöz, Kamile Ün. (1998). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası. * Bilen, M. (1998). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Takau Matbaası. * Demirel, Özcan. (1996). Genel Öğretim Yöntemleri. Ankara: USEM Yayın No: 11. * -------. (1999). Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara * Fidan, Nurettin. (1986). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Kadıoğlı Matbaacılık * Gültekin, M. (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Eskişehir: AFÖ Yayınları. * Senemoğlu, N. (1997). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Ertem MAtbaacılık. * Sönmez, Veysel (1993). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. 4. Baskı. Ankara: Adım Yayıncılık.* Doğanay, A. (Editör) (2008) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Küçükahmet L. (2009) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Sönmez V. (2008) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. *Taşpınar, M. (2012). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Elhan Kitap.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
2
6
 Okuma Faaliyetleri
3
2
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
2
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.X
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.X
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.X
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.X
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.X
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.X
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.X
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.X
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.X