GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
WEB TASARIMI/BL403A
Dersin Adı: WEB TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Dr. Bilal ATASOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bilalatasoy
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bilalatasoy@gazi.edu.tr, atasoybilal@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Web Tasarım süreci ve yönetilmesi ile ilgili bilgi sahibi olur.
Sunucu, istemci, web teknolojileri, FTP gibi web tasarımını oluşturan temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
Html yazımını anlar ve gerekli etiketleri yazabilir.
Css yazımını anlar ve gerekli seçicileri yazabilir.
JavaScript yazımını anlar ve gerekli scriptleri yazabilir.
Jquery yazımını anlar ve gerekli kodları yazabilir.
Dreamweaver programını web sayfası tasarlamak amacıyla kullanabilir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir, bunun yanı sıra dersle ilgili döküman ve bilgilendirmeler dersin sayfasından dağıtılmaktadır.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bilgi Teknolojileri okur-yazarı olmak.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  İnternet Programlama
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma, Temel Kavramlar, Ders işleniş süreci hakkında bilgilendirme.
2. Hafta  Temel Html etiketleri(not defteri)
3. Hafta  Temel Html etiketleri (Dreamweaver ile), Dreamweaver giriş
4. Hafta  Dreamweaver Ekran bileşenleri, Site tanımı, Paneller, Görünümler
5. Hafta  Css kavramı
6. Hafta  Css kavramı
7. Hafta  Css kavramı
8. Hafta  JavaScript kavramı
9. Hafta  JavaScript kavramı
10. Hafta  Ara Sınav
11. Hafta  Jquery kavramı
12. Hafta  Jquery kavramı
13. Hafta  Ödev sunumu
14. Hafta  Proje Geliştirme
15. Hafta  Proje Geliştirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  w3schools.com, htmldog.com, dersin web sayfası, www.w3.org, html, css, javascript, jquery, dreamweaver ile ilgili kitaplar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Derse Anlatım, Gösterme, Uygulamanın yanı sıra öğrenciler güncel başlıklardan anlatım ödevi alacak ve bir de proje geliştirip bu projeyi sunacaktır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
6
7
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
7
42
 Materyal tasarlama, uygulama
2
7
14
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
181
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.X
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.X
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.X
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.X
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.