GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ-I/BL401A
Dersin Adı: PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ebru KILIÇ ÇAKMAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~ekilic
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ekilic@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Proje yönetimi sürecini tanıma
Projelerin geliştirilmesinde dikkat edilmesi gereken süreçleri kullanma
Ms-Project programını kullanarak projeleri geliştirme ve yönetme.
Bir projeyi baştan sona planlama ve yürütme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin genel tanıtımı
2. Hafta  Program proje ilişkisi, proje kavramı, özellikleri, proje yönetiminin önemi.
3. Hafta  Proje yöneticisi ve özellikleri. Proje Yönetimi Bilgi Sahaları. Proje planlaması.
4. Hafta  Proje yönetim sürecinin birinci aşamasının (Başlangıç) tanıtılması. Başlangıç raporu hazırlamaya ilişkin etkinlik.
5. Hafta  Proje yönetim sürecinin ikinci aşaması olan planlama aşamasının tanıtılması. Proje üçgeni. Planlama yaklaşımları. İş paketlerinin belirlenmesi.
6. Hafta  İş paketlerinin belirlenmesine yönelik bir etkinlik. Süre ve maliyetlerin belirlenmesi. Maliyet planlama yaklaşımları. Planlama araçları. Kritik yol v
7. Hafta  Risk ve riskin planlanması. Risk analizi. Planlama raporu. Planlama raporu hazırlamaya yönelik etkinlik.
8. Hafta  Vize haftası
9. Hafta  Proje yönetim sürecinin üçüncü (uygulama), dördüncü (kontrol) ve beşinci (kapanış) aşamaları.
10. Hafta  Ms-Project programının genel olarak tanıtılması.
11. Hafta  Ms-Project’te faaliyetlerin girilmesi ve düzenlenmesi. Proje takviminin değiştirilmesi ve düzenlenmesi. Faaliyetlerin sürelerinin belirlenmesi.
12. Hafta  Projedeki öncelikli faaliyetlerin belirlenmesi ve ilişkilerin tanımlanması.
13. Hafta  Kaynakların belirlenmesi ve atanması. Kaynaklar üzerindeki aşırı yüklemenin kontrolü.
14. Hafta  Projenin kritik yolunun ve faaliyetlerinin belirlenmesi. Son kontrollerin yapılması.
15. Hafta  Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları. 2.Angus, R.B. ve diğerleri. (2003). Planning, performing, and controlling projects :principles and applications. Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall 3.Chatfield, C. S. Ve Johnson, T. D. (2008). Adım adım Microsoft Office Project 2007. Arkadaş Yayınları:Ankara. 4.Karahan, Ş. (2003). Proje Yönetimi Prensipleri. Makro Danışmanlık ve Eğitim Hizmetleri Ltd. Şti. 5.Kerzner, H. (2009). Project Management: A System Approach to Planning, Scheduling and Controlling. Hoboken, NJ :John Wiley & Sons, Inc.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje
 -- STAJ / UYGULAMA
  Staj bulunmamaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
30
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
7
3
21
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
3
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.X
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.X
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.X
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.X
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.X
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.X
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.X
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.X
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.X