GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
VERİ TABANI YÖNETM SİSTEMLERİ/BL306A
Dersin Adı: VERİ TABANI YÖNETM SİSTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Dr. Sibel SOMYÜREK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~ssomyurek/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  somyurek@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Veri tabanı ve veri tabanı yönetim sistemleri kavramlarını tanımlayabilme,
Veri tabanı oluşturmadaki aşamaları (gereksinim analizi, kavramsal modelleme, mantıksal modelleme ve fiziksel modelleme) gerçekleştirebilme,
SQL dilini kullanarak verileri sorgulayabilme, değiştirebilme, ekleyebilme, silebilme
MySQL veri tabanı yönetim sistemde veritabanı oluşturma ve yönetme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Veri tabanı nedir? Veri tabanı örnekleri
2. Hafta  Veritabanı yönetim sistemlerinin tanımı/işlevleri
3. Hafta  Veri tabanı oluşturma aşamaları -Gereksinim analizi
4. Hafta  Veri tabanı oluşturma aşamaları -Kavramsal Modelleme
5. Hafta  Veri tabanı oluşturma aşamaları - Mantıksal Modelleme
6. Hafta  Veri tabanı oluşturma aşamaları - Fiziksel Modelleme
7. Hafta  Veri tabanı oluşturma aşamaları - Fiziksel Modelleme
8. Hafta  Normalizasyon
9. Hafta  Veri Bütünlüğü
10. Hafta  UML
11. Hafta  MySQL veri tabanı yönetim sisteminde işlemler yapma
12. Hafta  MySQL veri tabanı yönetim sisteminde işlemler yapma
13. Hafta  MySQL veri tabanı yönetim sisteminde işlemler yapma
14. Hafta  MySQL veri tabanı yönetim sisteminde işlemler yapma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Tokdemir, G. ve Çağıltay, N. E. (2010). Veritabanı Sistemleri Dersi. Seçkin Yayıncılık. Ankara. Köseoğlu, K. (2005). Veri Tabanı Mantığı. Şefik Matbaası. İstanbul Alokoç Burma, Z. (2005). Veritabanı Yönetim Sistemleri ve SQL / PL - SQL / T – SQL. Seçkin Yayıncılık. Ankara Kroenke, D. M. (2006). Database Processing:Fundamentals, Design, and Implementation.Pearson Education International. Singapore,Canada,Japan.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
5
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
4
4
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
10
2
20
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
148
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.X
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.