GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLİM TARİHİ/BL307GK
Dersin Adı: BİLİM TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Ayten Koç Aydın
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~aytenaydin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aytenaydin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenci bilimsel düşüncenin tarihsel gelişimini ve teknolojik gelişmeleri bilir
Bilimi ve bilimin doğasını tanımlar ve tarihten örneklerle açıklar.
Bilim tarihinin temel konu ve kavramlarını kavrar.
Bilimin tarihsel değişimini ve dönüşümünü kavrar.
Bilimin toplum ve teknoloji gelişimindeki yerini bilir.
Bilim, bilimin doğası ve teknoloji arasındaki ilişkileri açıklar.
Profesyonel genel kültürünün tarihsel oluşumunu kazanır.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilim nedir? Bilim Kavramının tarihsel gelişimi; Bilim, Bilim Tarihi ve Felsefe ilişkisi.
2. Hafta  Antikçağ’da bilim ve düşüncenin gelişimi.
3. Hafta   Platon, Aristoteles, Eukleides, Arkhimedes ve Ptolemaios’un Bilimsel çalışmalarından örnekler
4. Hafta  Aristoteles’in fizik ve evren görüşünün sonraki dönemlere etkisi.
5. Hafta   Ortaçağ’da bilim ve felsefe.
6. Hafta   Hıristiyan Ortaçağ’ının genel özellikler.
7. Hafta  İslâm Ortaçağ’ının genel özellikleri.
8. Hafta  Abdülhamid b. Türk Harezmî, Cabir b. Hayyan v.d.
9. Hafta   Ara Sınav.
10. Hafta   Farabi, İbn Sînâ ve İbn el-Heysem’in bilimsel çalışmalarından örnekler.
11. Hafta   İslâm bilim ve düşüncesinin Batı’ya etkisi.
12. Hafta   Roger Bacon ve Francis Bacon ve Kopernik’in bilimsel çalışmalarından örnekler.
13. Hafta  Rönesans ve Aydınlanma Çağ’ında bilim.
14. Hafta  Kepler, Galileo ve Newton’un çalışmaları.
15. Hafta  Günümüz bilim kuramlarından örnekler: Kuantum ve Görelilik.
16. Hafta   Yarıyıl Sonu Sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   -Butterfield, H., The Origins of Modern Science, New York 1960. -Bernal, J. D., Modern Çağ Öncesi Fizik, Çeviren: Deniz Yurtören, Ankara 1994. -Cohen, M.R. ve I.E. Drabkin, A Source Book in Greek Science, 1966. -Coleman, James A., Herkes İçin Görelilik, Çeviren: Osman Gürel, Ankara 1987. Grant, Edward, Orta Çağda Fizik Bilimleri, Çeviren: Aykut Göker, Ankara 1986. Harman, P.M., Bilim Devrimi, Çeviren: Feza Günergun, İstanbul 1991. Tekeli, Sevim, E. Kahya, M. Dosay, Bilim Tarihine Giriş, 2009.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
57
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.X
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.X
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.X
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.X
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.X
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.X
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.X
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.X
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.X