GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UZAKTAN EĞİTİM/BL305A
Dersin Adı: UZAKTAN EĞİTİM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Serçin KARATAŞ, Doç.Dr. Aslıhan TÜFEKÇİ, Yrd.Doç.Dr. Hüseyin ÇAKIR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/sercin, http://websitem.gazi.edu.tr/asli, http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/hcakir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sercin@gazi.edu.tr, sercinkaratas@gmail.com, asli@gazi.edu.tr, hcakir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler,
uzaktan eğitimin gelişim süreçleri,
teknolojinin uzaktan eğitime yansımaları,
bu gelişim ve değişimlerin uzaktan eğitime yansımaları ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin Tanıtılması, Temel Kavramlar
2. Hafta  Tarihsel Gelişim
3. Hafta  Uzaktan Eğitim Olanakları
4. Hafta  Uzaktan Eğitim Teknolojileri Uzaktan Eğitim Ortamları
5. Hafta  Öğretim Tasarımı
6. Hafta  Öğretim Elemanının Rolü ve Öğretme
7. Hafta  Uzaktan Eğitim Öğrencisi
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  İnternet ve uzaktan eğitim Yönetim ve Politikalar
10. Hafta  Uzaktan Eğitim Kuramlar
11. Hafta  Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim Uygulamaları
12. Hafta  Uzaktan Eğitim ve Öğretimin Değerlendirilmesi
13. Hafta  Uzaktan Eğitimde Yeni Yaklaşımlar
14. Hafta  Dönemin Genel Değerlendirmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Distance Education A Systems View. Micheal G. Moore, Greg Kearsley. Thomson Wadsworth. 2005. • Uzaktan Eğitim. Zeki Kaya.PegemA Yayıncılık. 2002. • Theory and Practice of Distance Education. Börje Holmberg.Routledge. 1989. • Teaching and Learning at a Distance Foundations of Distance Education. Micheal Simonson, Sharon Smaldino, Micheal Albright, Susan Zvacek. Merill. 2000. • Foundations of Distance Education. Desmond Keegan. Routledge.1996.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  nlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
18
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
22
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
3
2
6
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
141
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.X
2
Bilimsel yöntemleri tartışır.X
3
Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.X
4
Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.X
5
Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.X
6
bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.X
7
Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.X
8
Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.X
9
Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.X
10
Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.X
11
Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.X
12
Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.X
13
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
14
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.X
15
Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.X
16
Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.X
18
Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.X
19
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
20
Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.