GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ/EBS112
Dersin Adı: HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişimsel özelliklerini söyler,
hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını açıklayabilir,
hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşimi bilir,
çocukların hastaneye yaşantısına hazırlanmasını sağlar,
hastaneye hazırlayıcı eğitim verebilir, çocuk ve ailelere teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlanma süreçlerinde rehberlik edebilir, hastanede yatan çocuklara yönelik etkinlikler planlayıp, uygulayabilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze iletişim
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Hastanede Yatan Çocukların Yaş Gruplarına Göre Gelişim Özellikleri
2. Hafta  Hastane Yatan Çocukların İlgi ve İhtiyaçları
3. Hafta  Hastanede Yatan Çocukların Ruhsal Durumları
4. Hafta  Çocuğu teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, hastaneye hazırlayıcı eğitim. Çocuk, ailesi ve hastane personeli arasındaki etkileşim
5. Hafta  Örnek Hasta Öyküleri ile çocuklarla gerçekleştirilebilecek oyun, müzik, drama, hikaye, matematik, aile eğitimi vb. etkinliklerin planlanması.
6. Hafta  Arasınav
7. Hafta  Üçer kişilik gruplar halinde İhsan Doğramacı, Dr. Sami Ulus Çocuk Hastaneleri ile Gazi Üniversitesi Onkoloji Servisi Çocuk Bölümünde gözlem yapma. Bu hastanelerde yatan iki çocuk belirleyerek, görüşme yapma, hastane personelinden hasta öykülerin
8. Hafta  Öğrencilerin hastanede belirledikleri çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planladıkları hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerinin sınıfta tartışılması.
9. Hafta  Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama.
10. Hafta  Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama.
11. Hafta  Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama.
12. Hafta  Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama
13. Hafta  Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama
14. Hafta  Hastane okulları, Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim
15. Hafta  Final Sınavı ( Grupların uygulama sürecinde gerçekleştirdikleri etkinliklerin, kullanılan materyallerin, fotoğrafların ve edinilen deneyimlerin yer aldığı sunumların yapılması ve dosya şeklinde teslimi).
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
105
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyolojide yer alan kavram, sembol, formül, kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar, genellemeler ışığında biyolojik olay ve mekanizmaları analiz eder, kavramlar arasında ilişki kurar.
2
Bilim tarihi ve bilimin doğası hakkında bilgiye sahiptir.
3
Biyoloji öğretim programının standartlarına, konu ile ilgili kazanımlara uygun öğretim planı yapar ve bu planı uygulayabilir.
4
Eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
5
Bireysel farklılıkları, gelişim ve öğrenme özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme öğretme ortamlarını sağlar.
6
Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili bilgiye ulaşmak için araştırmalar yapar, ulusal ve uluslararası kaynakları kullanır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.
7
Alanıyla ilgili dersleri başarılı bir şekilde yürütmek için alan, öğretmenlik meslek bilgisine ve becerisine sahiptir.
8
Biyoloji laboratuvar tekniklerini, araç ve gereçlerini tanır ve kullanır, biyolojik boya, çözelti-preparat hazırlama, anatomik-morfolojik inceleme, doku kültürü gibi biyoloji laboratuvarı yöntem ve tekniklerini uygular.
9
Öğrenmenin çok yönlü doğasını dikkate alır, ürün kadar süreci değerlendirir, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir biçimde kullanır.
10
Alanı ile ilgili bir materyal tasarlar bu materyali ilgili öğrenme öğretme durumlarında kullanır.
11
Alanı ile ilgili proje tasarlar, uygulamada karşılaşılan güçlükler karşısında eleştirel değerlendirmeler yapar.
12
Hayat boyu öğrenmeyi benimser, yeniliklere ve değişimlere açık öğrenme öğretme yaklaşımları uygular, güçlü ve zayıf yönlerini bilir, güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
13
Öğretim sürecinde karşılaştığı sorunlar karşısında farklı yollar kullanır, sahip olduğu bilginin değerlendirilmesinde eleştirel, sorgulayıcı bir yaklaşım izler.
14
Biyolojinin tıp, eczacılık, fizik, kimya, tarım, biyoteknoloji gibi diğer bilim dalları ile ilişkisini kurar.
15
Alanı ile ilgili toplumsal projelerde görev alır, ilgili kurumlarla ortak çalışır, düşüncelerini sözlü ve yazılı bir şekilde ifade eder.
16
Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilir.
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme ortamlarında etkin biçimde kullanır.
18
Mesleki gelişime yönelik öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
19
Çevre bilincinde sahiptir ve öğrencilerine bu bilinci geliştirmeye yönelik ortamlar hazırlar.
20
Biyoloji okuryazarı birey olarak bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir biçimde kullanır.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (-)