GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. SEÇMELİ-1 (BİYOLOJİ ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI)/BYÖ213
Dersin Adı: A. SEÇMELİ-1 (BİYOLOJİ ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI)
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Okul dışı öğrenme ortamlarının biyoloji eğitimdeki yerini ve önemini bilir.
Biyoloji eğitimi için okul dışı öğrenme ortamlarının neler olabileceğini bilir.
Biyoloji eğitimi için okul dışı öğrenme ortamlarından ulaşılabilir olanları gezer ve inceler.
Okul dışı öğrenme ortamları için planlama ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
Mesleki uygulamalarda okul dışı öğrenmenin sağlayacağı faydaları bilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders yüz yüze eğitim, araştırma- inceleme ve gözlem yapma şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları, kapsamı ve önemi
2. Hafta  Okul dışı ortamlarda uygun öğretim yöntem, teknikleri ve öğretim materyalleri
3. Hafta  Okul dışı ortamlarda uygun öğretim yöntem, teknikleri ve öğretim materyalleri
4. Hafta  Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması
5. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamları: Müzeler
6. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamları: Bilim merkezleri
7. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamları: Hayvanat/ botanik bahçeleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamları: Planetaryumlar
10. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamları: Doğal ortamlar, millî parklar
11. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamları: Bilim şenlikleri, bilim kampları, sanayi kuruluşları
12. Hafta  Okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi
13. Hafta  Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi
14. Hafta  Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
1
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
1
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
8
1
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
6
4
24
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
104
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyolojide yer alan kavram, sembol, formül, kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar, genellemeler ışığında biyolojik olay ve mekanizmaları analiz eder, kavramlar arasında ilişki kurar.X
2
Bilim tarihi ve bilimin doğası hakkında bilgiye sahiptir.X
3
Biyoloji öğretim programının standartlarına, konu ile ilgili kazanımlara uygun öğretim planı yapar ve bu planı uygulayabilir.X
4
Eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.X
5
Bireysel farklılıkları, gelişim ve öğrenme özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme öğretme ortamlarını sağlar.X
6
Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili bilgiye ulaşmak için araştırmalar yapar, ulusal ve uluslararası kaynakları kullanır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X
7
Alanıyla ilgili dersleri başarılı bir şekilde yürütmek için alan, öğretmenlik meslek bilgisine ve becerisine sahiptir.X
8
Biyoloji laboratuvar tekniklerini, araç ve gereçlerini tanır ve kullanır, biyolojik boya, çözelti-preparat hazırlama, anatomik-morfolojik inceleme, doku kültürü gibi biyoloji laboratuvarı yöntem ve tekniklerini uygular.X
9
Öğrenmenin çok yönlü doğasını dikkate alır, ürün kadar süreci değerlendirir, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir biçimde kullanır.X
10
Alanı ile ilgili bir materyal tasarlar bu materyali ilgili öğrenme öğretme durumlarında kullanır.X
11
Alanı ile ilgili proje tasarlar, uygulamada karşılaşılan güçlükler karşısında eleştirel değerlendirmeler yapar.X
12
Hayat boyu öğrenmeyi benimser, yeniliklere ve değişimlere açık öğrenme öğretme yaklaşımları uygular, güçlü ve zayıf yönlerini bilir, güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.X
13
Öğretim sürecinde karşılaştığı sorunlar karşısında farklı yollar kullanır, sahip olduğu bilginin değerlendirilmesinde eleştirel, sorgulayıcı bir yaklaşım izler.X
14
Biyolojinin tıp, eczacılık, fizik, kimya, tarım, biyoteknoloji gibi diğer bilim dalları ile ilişkisini kurar.X
15
Alanı ile ilgili toplumsal projelerde görev alır, ilgili kurumlarla ortak çalışır, düşüncelerini sözlü ve yazılı bir şekilde ifade eder.X
16
Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilir.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme ortamlarında etkin biçimde kullanır.X
18
Mesleki gelişime yönelik öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.X
19
Çevre bilincinde sahiptir ve öğrencilerine bu bilinci geliştirmeye yönelik ortamlar hazırlar.X
20
Biyoloji okuryazarı birey olarak bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir biçimde kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Tahir ATICI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/tahir/academic)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (tahir@gazi.edu.tr tatici@gmail.com )