GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KİMYA ÖĞRETİMİNDE LABORATUVAR UYGULAMALARI/KMÖ403
Dersin Adı: KİMYA ÖĞRETİMİNDE LABORATUVAR UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kimya öğretim programında yer alan kazanımlara uygun olarak kimya deneylerini seçer.
Kimya öğretim programında yer alan kazanımlara uygun olarak kimya deneyleri tasarlar.
Bir deneyi amaca uygun olarak geliştirir.
Deneyi öğretme-öğrenme ilkelerine uygun olarak gerçekleştirir.
Deneyle gerçekleştirilmeye çalışılan kazanımların gerçekleşme düzeyini ölçer ve değerlendirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yapılandırmacı öğretim yaklaşımı Sunuş, buluş ve araştırma öğretim stratejileri Sorgulayıcı araştırma temelli laboratuvar öğretimi
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin tanıtılması
2. Hafta  Kimya laboratuvarında güvenlik
3. Hafta  Kimya laboratuvarının ve deneylerin öğretimsel özellikler açısından incelenmesi
4. Hafta  Kimya laboratuvarında ve deneylerle öğretimde kullanılan öğretim yöntemleri
5. Hafta  Kimya laboratuvarında ve deneylerle öğretimde kullanılan değerlendirme teknikleri
6. Hafta  Öğrencilerin kimya öğretim programındaki amaçlara uygun deney seçmeleri (tasarlamaları, geliştirmeleri) ve laboratuvar ortamında gerçekleştirmeleri
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Öğrencilerin kimya öğretim programındaki amaçlara uygun deney seçmeleri (tasarlamaları, geliştirmeleri) ve laboratuvar ortamında gerçekleştirmeleri
9. Hafta  Öğrencilerin kimya öğretim programındaki amaçlara uygun deney seçmeleri (tasarlamaları, geliştirmeleri) ve laboratuvar ortamında gerçekleştirmeleri
10. Hafta  Öğrencilerin kimya öğretim programındaki amaçlara uygun deney seçmeleri (tasarlamaları, geliştirmeleri) ve laboratuvar ortamında gerçekleştirmeleri
11. Hafta  Öğrencilerin kimya öğretim programındaki amaçlara uygun deney seçmeleri (tasarlamaları, geliştirmeleri) ve laboratuvar ortamında gerçekleştirmeleri
12. Hafta  Öğrencilerin kimya öğretim programındaki amaçlara uygun deney seçmeleri (tasarlamaları, geliştirmeleri) ve laboratuvar ortamında gerçekleştirmeleri
13. Hafta  Öğrencilerin kimya öğretim programındaki amaçlara uygun deney seçmeleri (tasarlamaları, geliştirmeleri) ve laboratuvar ortamında gerçekleştirmeleri
14. Hafta  Öğrencilerin kimya öğretim programındaki amaçlara uygun deney seçmeleri (tasarlamaları, geliştirmeleri) ve laboratuvar ortamında gerçekleştirmeleri
15. Hafta  Dersin değerlendirilmesi
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
12
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
98
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Maddenin yapısını, özelliklerini, sınıflandırılmasını ve değişimini açıklamada yararlanılan kavram, model, prensip, teori ve kanunları irdeler.X
2
Maddelerin analizinde ya da sentezinde kullanılan yöntemleri ve bu yöntemlerde kullanılan cihazların nasıl çalıştığını açıklar.X
3
Bilim tarihi, felsefesi, sosyolojisi ve psikolojisi ile kimya biliminin doğası arasında ilişki kurarak bilimsel bilginin özelliklerini açıklar.X
4
Kimya alanındaki bilgilerle diğer disiplinler arasında ilişki kurar.X
5
9-12. sınıf öğrencilerine kimya kavramlarının öğretilmesinde kullanılan sorgulama araştırma, argümantasyon, kavram haritası, anlam çözümleme tabloları, tahmin et-gözle-açıkla gibi strateji, yöntem ve teknikleri irdeleyerek bunların kullanımlarını örneklerle açıklar.X
6
Davranışçı, bilişsel, sosyobilişsel ve nörofizyolojik öğrenme kuramlarının kapsam ve sınırlıklarını anlar ve bunların kimya eğitim-öğretimine yansımalarını açıklar.X
7
Çeşitli bilim dallarında ve özellikle kimya biliminde ulusal ve uluslararası kültürlerin katkılarını ifade ederek, bu kültürlerin güncel sosyobilimsel tartışmalı konularla ilgili bakış açılarını irdeler.X
8
Kimya ve kimya eğitimi ile ilgili problemleri fark eder, analiz eder ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerisi geliştirir.X
9
Kimya dersinde öğrencilerin ön bilgilerini ve öğrenme zorluklarını analiz eder; konu ve öğrenci özelliklerine göre öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.X
10
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişmelerine katkı sağlayacak özelliklerde kimya konuları ile ilgili model, oyun, deney düzeneği ve görsel ders notları gibi çeşitli öğretim materyalleri hazırlar.X
11
Kimyanın çeşitli konularında öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesinde açık uçlu, çoktan seçmeli, boşluk doldurma gibi geleneksel, tanımlayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid gibi alternatif ve otantik değerlendirme yaklaşımlarının kullanıldığı uygulama örnekleri geliştirir ve uygular.X
12
Kimya ile ilgili herhangi bir kavramın öğretiminde karşılaştığı sorunu çözebilmek amacı ile bireysel olarak bir araştırma tasarlar, uygular ve meslektaşları ile işbirliği yaparak kimya ve kimya eğitimine katkı sağlayacak ortak projeler yürütür.X
13
Öz düzenleme ve öz değerlendirme gibi biliş ötesi faaliyetleri devreye sokarak kimya ve kimya eğitimi ile ilgili bilgi ve becerilerini gözden geçirir.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyi hayat felsefesi haline getirerek kimya ve kimya eğitimi ile ilgili yeni gelişmeleri takip etmek için kütüphane ve internet imkanlarını etkin bir şekilde kullanır.X
15
Karşılaştığı problemlerin çözümlerinde kullanılabilecek kimya ve kimya eğitimiyle ilgili bilişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek bunları etkili bir şekilde kullanır.X
16
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip bu bilgileri yeterli düzeyde kullanır ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.X
17
Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini anlar ve uygulamada kullanır.X
18
Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar.X
19
Kimya bilimi ve eğitimi ile ilgili tüm uygulamalarında bilimsel ve demokratik toplumun kültürel ve etik değerlerine uygun davranırX
20
Görev yaptığı eğitim kurumunda öğrencilerin ve çalışanların sağlığını koruma; iş güvenliğini sağlama ve özellikle kimya laboratuvarlarında güvenlik kurallarına uygun ortam oluşturma konusunda bilgi ve beceri sahibidir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Hakkı KADAYIFÇI )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/hakki )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (hakki@gazi.edu.tr)