GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ/EB108
Dersin Adı: EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları bilir.
Araştırma yöntemlerinin ilkelerini açıklar.
Araştırma sürecini planlar.
Veri toplama araçlarının genel özelliklerini bilir.
Verilerin analizini yapar.
Makale, tez ve veri tabanlarına erişim sağlayabilir.
Araştırma modellerini açıklar.
Nicel ve nitel araştırma desenlerini açıklar.
Nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenliklerini belirleme yollarını açıklar.
Makale ya da tez değerlendirerek araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar
2. Hafta  Araştırma yöntemlerinin ilkeleri
3. Hafta  Araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama)
4. Hafta  Veri toplama araçlarının genel özellikleri
5. Hafta  Makale, tez ve veri tabanlarına erişim
6. Hafta  Araştırma modelleri ve türleri
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar.
9. Hafta  Nicel ve nitel araştırma desenleri.
10. Hafta  Nicel ve nitel araştırma desenleri.
11. Hafta  Nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi
12. Hafta  Nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik
13. Hafta  Makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma
14. Hafta  Makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma
15. Hafta  Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
3
4
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Maddenin yapısını, özelliklerini, sınıflandırılmasını ve değişimini açıklamada yararlanılan kavram, model, prensip, teori ve kanunları irdeler.
2
Maddelerin analizinde ya da sentezinde kullanılan yöntemleri ve bu yöntemlerde kullanılan cihazların nasıl çalıştığını açıklar.
3
Bilim tarihi, felsefesi, sosyolojisi ve psikolojisi ile kimya biliminin doğası arasında ilişki kurarak bilimsel bilginin özelliklerini açıklar.X
4
Kimya alanındaki bilgilerle diğer disiplinler arasında ilişki kurar.X
5
9-12. sınıf öğrencilerine kimya kavramlarının öğretilmesinde kullanılan sorgulama araştırma, argümantasyon, kavram haritası, anlam çözümleme tabloları, tahmin et-gözle-açıkla gibi strateji, yöntem ve teknikleri irdeleyerek bunların kullanımlarını örneklerle açıklar.X
6
Davranışçı, bilişsel, sosyobilişsel ve nörofizyolojik öğrenme kuramlarının kapsam ve sınırlıklarını anlar ve bunların kimya eğitim-öğretimine yansımalarını açıklar.X
7
Çeşitli bilim dallarında ve özellikle kimya biliminde ulusal ve uluslararası kültürlerin katkılarını ifade ederek, bu kültürlerin güncel sosyobilimsel tartışmalı konularla ilgili bakış açılarını irdeler.X
8
Kimya ve kimya eğitimi ile ilgili problemleri fark eder, analiz eder ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerisi geliştirir.X
9
Kimya dersinde öğrencilerin ön bilgilerini ve öğrenme zorluklarını analiz eder; konu ve öğrenci özelliklerine göre öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.X
10
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişmelerine katkı sağlayacak özelliklerde kimya konuları ile ilgili model, oyun, deney düzeneği ve görsel ders notları gibi çeşitli öğretim materyalleri hazırlar.X
11
Kimyanın çeşitli konularında öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesinde açık uçlu, çoktan seçmeli, boşluk doldurma gibi geleneksel, tanımlayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid gibi alternatif ve otantik değerlendirme yaklaşımlarının kullanıldığı uygulama örnekleri geliştirir ve uygular.X
12
Kimya ile ilgili herhangi bir kavramın öğretiminde karşılaştığı sorunu çözebilmek amacı ile bireysel olarak bir araştırma tasarlar, uygular ve meslektaşları ile işbirliği yaparak kimya ve kimya eğitimine katkı sağlayacak ortak projeler yürütür.X
13
Öz düzenleme ve öz değerlendirme gibi biliş ötesi faaliyetleri devreye sokarak kimya ve kimya eğitimi ile ilgili bilgi ve becerilerini gözden geçirir.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyi hayat felsefesi haline getirerek kimya ve kimya eğitimi ile ilgili yeni gelişmeleri takip etmek için kütüphane ve internet imkanlarını etkin bir şekilde kullanır.X
15
Karşılaştığı problemlerin çözümlerinde kullanılabilecek kimya ve kimya eğitimiyle ilgili bilişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek bunları etkili bir şekilde kullanır.X
16
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip bu bilgileri yeterli düzeyde kullanır ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
17
Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini anlar ve uygulamada kullanır.X
18
Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar.X
19
Kimya bilimi ve eğitimi ile ilgili tüm uygulamalarında bilimsel ve demokratik toplumun kültürel ve etik değerlerine uygun davranırX
20
Görev yaptığı eğitim kurumunda öğrencilerin ve çalışanların sağlığını koruma; iş güvenliğini sağlama ve özellikle kimya laboratuvarlarında güvenlik kurallarına uygun ortam oluşturma konusunda bilgi ve beceri sahibidir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Mehtap ÇAKAN , Prof. Dr. Şeref TAN , Prof. Dr. Bayram ÇETİN , Doç. Dr. Hakan Yavuz ATAR , Doç. Dr. İsmail KARAKAYA , Doç. Dr. Nilüfer KAHRAMAN , Doç. Dr. Dilara BAKAN KALAYCIOĞLU , Dr. Öğr. Üyesi Vahit BADEMCİ , Dr. Öğr. Üyesi Emine Önen)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ((...))
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cakanmehtap@hotmail.com , sereftan4@yahoo.com , bcetin27@gmail.com , hya1494@gmail.com , ikarakaya2002@gmail.com , nkahraman6@gmail.com , dilarabakan@gmail.com , vahitbademci@yahoo.com , emine_onen@yahoo.com)