GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ-1/TAR103
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ-1
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Tarihle ilgili bir bilgiyi konu, zaman ve aktörleri etrafında çözümleme gücünü kazanır.
Tarihi bir olayı bugün meydana gelen olaylarla ilişkilendirerek gerçekçi bir bakış açısı geliştirir.
Tarihi olayları ele alan kitap, makale, film, televizyon dizisi gibi çeşitli materyalleri doğru değerlendirmeyi öğrenir. Farklı görüşleri eleştirel olarak değerlendirme yetisini kazanır.
Kendi görüş ve düşüncesini, tarihten dayanaklar bulup analiz etme yeteneğini geliştirir.
Düşüncelerini doğru ifade edip aktarabilir. Tarihi karakterlerle duygudaşlık kurup soyut düşünebilme özelliği kazanır.
Tarihi bir olay hakkında sunum ve yorum yapmayı öğrenir.
Köklerine saygı ve bağlılık duyarken evrensel değerleri benimsemeyi öğrenir.
Ülkemizi korumak için şehit düşen, gazi olan atalarını öğrenerek vatan toprağının değerini anlar, millî birlik ve beraberlik şuuru kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Teorik
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin konusu, önemi, amacı ve tarihle ilgili kavramlar. (Bu kavramlar; inkılâp, ihtilal, hükümet darbesi, işgal, ilhak, muhasara, abluka, tampon bölge, Tanzimat, reform, ıslahat, evrim, vb.dir.).
2. Hafta  Osmanlı coğrafyası ve Türkiye Cumhuriyeti’nin bulunduğu bölgenin stratejik önemi. Ortadoğu, Kafkasya, Anadolu ve Balkanların dünya ekonomisi ve politik durum açısından geçmişteki ve günümüzdeki önemi. Bu bölgeler için diğer devletlerin rekabete girmesinin sebepleri. Osmanlı Devleti’nin yıkılmasının
3. Hafta  Osmanlı Devleti’nin durakladığını gösteren belli başlı siyasi gelişmeler, devletin kötü gidişi önlemek için aldığı tedbirler ve geleneksel politika ve uygulamaların değişme nedenleri.
4. Hafta  XX. yüzyıl başlarında Dünyanın Genel Siyasi Durumu, XX. yüzyıl başlarında Osmanlı Devleti’nin sosyal, siyasi ve ekonomik durumu, Trablusgarp ve Balkan savaşları
5. Hafta  Birinci Dünya Savaşı’ndan önce Dünyada meydana gelen değişmelerle Almanya ve İngiltere’nin durumu. Osmanlı Devleti’nin ittifak arayışları, savaşa girişi, savaştığı cepheler, kayıplar ve savaş sırasında yaşanan göçler.
6. Hafta  Birinci Dünya Savaşı sırasında İtilaf Devletlerinin yaptıkları gizli anlaşmalar ve Osmanlı topraklarının daha savaş sonuçlanmadan paylaşılması. Çanakkale Deniz ve Kara Savaşları, Osmanlı ordusunun yazdığı destan. İttifak Devletlerinin savaşı kaybetmesi ve Versay, Sn. German, Trianon ve Neully anlaşm
7. Hafta  Mondros Mütarekesi ve uygulanışı; Anadolu’nun İtilaf Devletleri tarafından işgal edilmesi, Mütareke sonrasında Osmanlı Devleti ve Anadolu’nu Durumu
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Anadolu’da işgalleri desteklemek amacıyla kurulan (zararlı) cemiyetler. Anadolu’nun düşman işgalinden kurtarılması amacıyla kurulan (yararlı) cemiyetler.
10. Hafta  Millî Mücadeleye Hazırlık Dönemi; Mustafa Kemal Paşa’nın İstanbul ve Anadolu’daki faaliyetleri, Amasya Tamimi, Erzurum Kongresi, Sivas Kongresi, Balıkesir ve Alaşehir Kongreleri
11. Hafta  Temsil Heyetinin Oluşturulmasından sonraki gelişmeler, Amasya Görüşmeleri ve protokolü Komutanların Sivas’ta yaptıkları toplantı ve aldıkları kararlar, Temsil Heyeti’nin Ankara’ya gelişi
12. Hafta  İstanbul’daki gelişmeler ve Osmanlı Mebusan Meclisi’nin toplanması, Misak-ı Millî kararlarının alınması ve sonuçları, İstanbul’un işgal edilmesi, Mebusan Meclisi’nin dağıtılması, Ankara’da Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılması
13. Hafta  TBMM hükümetinin kurulması, siyasi, toplumsal ve askeri gelişmeler, TBMM’ne yönelik olarak çıkarılan ayaklanmalar (İngilizler, azınlıklar ve kişisel gerekçelerle çıkarılan ayaklanmalar)
14. Hafta  Final Haftası.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
1
3
 Sunu hazırlama
3
1
3
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
63
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Maddenin yapısını, özelliklerini, sınıflandırılmasını ve değişimini açıklamada yararlanılan kavram, model, prensip, teori ve kanunları irdeler.X
2
Maddelerin analizinde ya da sentezinde kullanılan yöntemleri ve bu yöntemlerde kullanılan cihazların nasıl çalıştığını açıklar.X
3
Bilim tarihi, felsefesi, sosyolojisi ve psikolojisi ile kimya biliminin doğası arasında ilişki kurarak bilimsel bilginin özelliklerini açıklar.X
4
Kimya alanındaki bilgilerle diğer disiplinler arasında ilişki kurar.X
5
9-12. sınıf öğrencilerine kimya kavramlarının öğretilmesinde kullanılan sorgulama araştırma, argümantasyon, kavram haritası, anlam çözümleme tabloları, tahmin et-gözle-açıkla gibi strateji, yöntem ve teknikleri irdeleyerek bunların kullanımlarını örneklerle açıklar.X
6
Davranışçı, bilişsel, sosyobilişsel ve nörofizyolojik öğrenme kuramlarının kapsam ve sınırlıklarını anlar ve bunların kimya eğitim-öğretimine yansımalarını açıklar.X
7
Çeşitli bilim dallarında ve özellikle kimya biliminde ulusal ve uluslararası kültürlerin katkılarını ifade ederek, bu kültürlerin güncel sosyobilimsel tartışmalı konularla ilgili bakış açılarını irdeler.X
8
Kimya ve kimya eğitimi ile ilgili problemleri fark eder, analiz eder ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerisi geliştirir.X
9
Kimya dersinde öğrencilerin ön bilgilerini ve öğrenme zorluklarını analiz eder; konu ve öğrenci özelliklerine göre öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.X
10
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişmelerine katkı sağlayacak özelliklerde kimya konuları ile ilgili model, oyun, deney düzeneği ve görsel ders notları gibi çeşitli öğretim materyalleri hazırlar.X
11
Kimyanın çeşitli konularında öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesinde açık uçlu, çoktan seçmeli, boşluk doldurma gibi geleneksel, tanımlayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid gibi alternatif ve otantik değerlendirme yaklaşımlarının kullanıldığı uygulama örnekleri geliştirir ve uygular.X
12
Kimya ile ilgili herhangi bir kavramın öğretiminde karşılaştığı sorunu çözebilmek amacı ile bireysel olarak bir araştırma tasarlar, uygular ve meslektaşları ile işbirliği yaparak kimya ve kimya eğitimine katkı sağlayacak ortak projeler yürütür.X
13
Öz düzenleme ve öz değerlendirme gibi biliş ötesi faaliyetleri devreye sokarak kimya ve kimya eğitimi ile ilgili bilgi ve becerilerini gözden geçirir.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyi hayat felsefesi haline getirerek kimya ve kimya eğitimi ile ilgili yeni gelişmeleri takip etmek için kütüphane ve internet imkanlarını etkin bir şekilde kullanır.X
15
Karşılaştığı problemlerin çözümlerinde kullanılabilecek kimya ve kimya eğitimiyle ilgili bilişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek bunları etkili bir şekilde kullanır.X
16
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip bu bilgileri yeterli düzeyde kullanır ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.X
17
Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini anlar ve uygulamada kullanır.X
18
Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar.X
19
Kimya bilimi ve eğitimi ile ilgili tüm uygulamalarında bilimsel ve demokratik toplumun kültürel ve etik değerlerine uygun davranırX
20
Görev yaptığı eğitim kurumunda öğrencilerin ve çalışanların sağlığını koruma; iş güvenliğini sağlama ve özellikle kimya laboratuvarlarında güvenlik kurallarına uygun ortam oluşturma konusunda bilgi ve beceri sahibidir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğrt. Gör. Dr. Arif SARI , Öğrt. Gör. Dr. Ayşegül ALTINOVA ŞAHİN , Öğrt. Gör. Dr. Namık ÇENCEN , Öğrt. Gör. Dr. Ayşegül Nihan EROL ŞAHİN , Öğrt. Gör. Gülcan ŞAHİNGÖZ , Öğrt. Gör. Teoman GÜL , Öğrt. Gör. Safinaz TEKNECİ , Öğrt. Gör. Ayşegül DÖNMEZ , Öğrt. Gör. Aylin ORCAN , Öğrt. Gör. Ümran ESKİOĞLU )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (arif.sari@gazi.edu.tr , aysegulaltınova@gmail.com , ncencen23@gmail.com , nihanerol@gmail.com , gulcansahingoz@gmail.com , teoman.gul@gazi.edu.tr , birbenli@gazi.edu.tr , adonmez@gazi.edu.tr , aorcan@gazi.edu.tr , ueskioglu@gazi.edu.tr )