GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. SEÇMELİ-6 (FİZİKTE TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRETİMİ)/FZÖ406
Dersin Adı: A. SEÇMELİ-6 (FİZİKTE TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRETİMİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Fizik kavramların özelliklerini bilir.
Kavram edinme koşullarını öğrenir.
Fizik eğitimindeki kavram öğretimi için kullanacağı materyalleri bilir.
Çeşitli fizik konularında zor algılanan kavramları tespit eder.
Fizik konularında zor algılanan kavramların nasıl öğretileceğini öğrenir.
Mekanik, Newton’un hareket yasaları, doğrusal hareket, momentum, enerji, çembersel hareket, yerçekimi, atış hareketleri konularını kavramsal boyutta öğrenir ve bu konulardaki kavram yanılgılarını fark eder.
Maddenin atomik yapısı, katılar, sıvılar, gazlar, ısı-sıcaklık ve genleşme, ısı transferi, hal değişimi, termodinamik konularını kavramsal boyutta öğrenir ve bu konulardaki kavram yanılgılarını fark eder.
Titreşimler ve dalgalar, ses, müzikal sesler, elektrostatik, elektrik akımı, manyetizma, elektromanyetik indüksiyon konularını kavramsal boyutta öğrenir ve bu konulardaki kavram yanılgılarını fark eder.
Işığın özellikleri, renk, yansıma ve kırılma, ışık dalgaları, ışığın emisyonu, modern fizik konularını kavramsal boyutta öğrenir ve bu konulardaki kavram yanılgılarını fark eder.
Atom ve kuantum, atomik çekirdek ve radyoaktivite, nükleer fisyon ve füzyon, özel görelilik, genel görelilik konularını kavramsal boyutta öğrenir ve bu konulardaki kavram yanılgılarını fark eder.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kavram ve kavram öğrenme koşulları.
2. Hafta  Fizik eğitimindeki kavram öğretimin için kullanılan materyaller.
3. Hafta  Öğrencilerin kavramakta güçlük çektiği fizik konuları.
4. Hafta   Kavramakta güçlük çekilen konulardaki zor algılanan kavramlar.
5. Hafta  Mekanik, Newton’un hareket yasaları, doğrusal hareket, momentum, enerji konularındaki temel kavramlar ve kavram yanılgıları.
6. Hafta  Çembersel hareket, yerçekimi, atış hareketleri konularındaki temel kavramlar ve kavram yanılgıları.
7. Hafta  Maddenin atomik yapısı, katılar, sıvılar, gazlar konularındaki temel kavramlar ve kavram yanılgıları.
8. Hafta   Arasınav
9. Hafta  Isı-sıcaklık ve genleşme, ısı transferi, hal değişimi, termodinamik konularındaki temel kavramlar ve kavram yanılgıları.
10. Hafta   Titreşimler ve dalgalar, ses, müzikal sesler konularındaki temel kavramlar ve kavram yanılgıları.
11. Hafta  Elektrostatik, elektrik akımı, manyetizma, elektromanyetik indüksiyon konularındaki temel kavramlar ve kavram yanılgıları.
12. Hafta   Işığın özellikleri, renk, yansıma ve kırılma, ışık dalgaları, ışığın emisyonu konularındaki temel kavramlar ve kavram yanılgıları.
13. Hafta  Modern fizik konularındaki temel kavramlar ve kavram yanılgıları.
14. Hafta  Atom ve kuantum, atomik çekirdek ve radyoaktivite konularındaki temel kavramlar ve kavram yanılgıları.
15. Hafta  Nükleer fisyon ve füzyon, özel görelilik, genel görelilik konularındaki temel kavramlar ve kavram yanılgıları.
16. Hafta  Final sınavı (sınav tarihleri akademik takvime göre belirlenir).
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
2
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik kavramları, kanunları ve teorilerini ilişkileriyle açıklar.X
2
Fiziğin diğer bilim dalları, felsefe ve matematik ile ilişkisini kurar.X
3
Amacına uygun deney tasarlar ve laboratuvar malzemelerini etkin bir şekilde kullanır.X
4
Karşılaştığı fizik problemlerini çözerken ve doğa olaylarını açıklarken bilimsel yöntemleri kullanır.X
5
Öğrenme-Öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını bilir.X
6
Öğrencilerin bireysel farklılıklarına bağlı olarak ortaya çıkan ihtiyaçlarını aktif katılımlarını sağlayacak şekilde dikkate alır.X
7
Öğretim sürecinde karşılaşabileceği öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarını azaltmaya yönelik gerekli tedbirleri alır.X
8
Kişisel ve mesleki gelişiminde sürekliliği ve yaşam boyu öğrenmeyi esas alır.X
9
Mesleğine, çevresine ve doğaya karşı olumlu tutum ve değerler geliştirir.X
10
Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara önem verir.X
11
Öğrenme ortamında uygun teknolojik ortam ve ürünleri kullanır.X
12
Bilimsel bilgiye ulaşma amacıyla farklı, güvenilir ve geçerli bilgi kaynakları kullanır.X
13
Fiziğin; çevre, toplum ve teknoloji ile ilişkisini analiz eder.X
14
Fizik yasa ve ilkelerine göre çalışan teknolojik araçların çalışma prensiplerini analiz eder.X
15
Fizik ve fizik eğitimi ile ilgili çeşitli yazılımları kullanmayı bilir.X
16
Öğretim sürecinde bilişim ve iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.X
17
Fizik alanı ile ilgili materyal geliştirebilir veya var olan materyallerden en uygun olanı seçerek kullanır.X
18
Fizik Öğretiminde en uygun olan öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını kullanır.X
19
Laboratuvar yaklaşımlarını etkin ve güvenli bir şekilde kullanır.X
20
Ortaöğretime yönelik fizik öğretim programlarını etkin bir şekilde izler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (---)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (---)