GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. SEÇMELİ-5 (YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI)/FZÖ409
Dersin Adı: A. SEÇMELİ-5 (YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Fosil yakıtlarla ilgili çeşitli konular hakkında bilgilenmek ve bu bilgileri belirli analiz ve tasarımlar için kullanabilmek.
Çağın sorunları hakkında bilgilenerek, fosil yakıtların üretimi, taşınması ve kullanımının ulusal ve küresel düzeyde ekonomik, politik, sosyal ve çevresel etkilerini kavrayabilmek.
Fosil yakıtlarla ilgili verilerin toplanarak, sorunlar ve çözümlerin değerlendirilmesi ve araştırılması için yorumlanması yeteneğinin geliştirilmesi.
Çok disiplinle takım çalışmasına aktif olarak iştirak edilerek fosil yakıtların çeşitli konularında İngilizce olarak yazılı ve sözel iletişim kurma yeteneğinin geliştirilmesi.
Yenilenebilir enerji alanında bilimsel araştırma yapılarak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşılması, bilginin değerlendirilmesi, yorumlanması ve uygulanması
Yenilenebilir enerji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtlılıkları hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
Yenilenebilir enerji alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların fark edilmesi, ihtiyaç duyulduğunda bunları incelenmesi ve öğrenilmesi.
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemlerin geliştirilmesi.
Yenilenebilir enerji alanında kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmalarda karşılaşılan problemlerin irdelenmesi
Yenilenebilir enerji uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarının incelenmesi.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yenilenebilir Enerjiye Giriş: Giriş Ders izlencesi ve lojistik Kuvvet, enerji, güç Enerjinin tanımı ve türleri Birincil ve ikincil enerji Enerji çevrimi Birimler ve çevrim faktörleri Yenilenebilir enerjinin avantajları ve dezavantajları Enerji depolama sistemleri.
2. Hafta  Tarihçe, Kavramlar ve Sınıflamalar: Yenilenebilir enerjinin tarihsel gelişimi Klasik ve neoklasik ekonomistler Korumacılık Doğanın taşıma kapasitesi ve çevreciler Küresel İklim değişikliği Uluslararası politikalar ve mekanizmalar Sürdürülebilir enerji gelişimi Yenilenebilir enerjinin tanımları ve sı
3. Hafta  Fosil Yakıtlar ve Yenilenebilir Enerji: Fosil yakıtların tanımları ve sınıflamaları Kömür, petrol ve doğal gazın oluşumu Karbon döngüsü Fosil yakıtların kompozisyonu Foosil yakıtların arama, üretim ve tüketimi Fotosentez ve yakma Tükenebilirlik ve tükenemezlik Dünyanın rezervleri ve R/Ü oranları İkl
4. Hafta  Yeşil Enerji Devrimi: Enerjinin tarihçesi Enerji kaynaklarının yer değişimi Yer değişimin ana dinamikleri Hubbert Eğrisi Petrol Zirvesi teorisi Küresel güçler ve enerji kaynakları Geçiş d Önemleri Doğal gaz çağı Yeşil Enerji paradigması Yakıtların fosilsizleştirilmesi Ulaşım, binalar, sanayi ve elek
5. Hafta  Dünya Yenileneilir Enerji Rezerv, Üretim ve Tüketimi Alıştırması: Excel gibi bazı yazılımlar kullanılarak, yenilenebilir enerjilerin rezerv, üretim ve tüketimleri gibi konularında çeşitli değerlendirmelerin yapılması.
6. Hafta  Güneş Isı Enerjisi: Solar sistemlere giriş Güneş enerjisşnin tarihçesi Doğada solar radrasyonun mevcudiyeti Solar teknolojileri Düşük ısılı güneş enerjisi uygulamaları Aktif ve pasif solar ısıtması Solar thermal makineler ve elektirk üretimi solar teknolojisinin ekonomisi ve Ar-Ge faaliyetleri.
7. Hafta  Solar Fotovoltaik: Silikonun PV özellikleri Kristalen PV’ler İnce film PV’ler PV modülleri ve kollektörleri Solar PV enerjisinin tüketimi Dünya uygulamaları Solar enerjinin maliyeti ve ekonomisi Solar teknolojilerin AR-Ge faaliyetleri Çevresel konular PV entegrasyonu ve gelecekle ilgili
8. Hafta  Biyokütle Enerjisi: Isı ve Thermal Elektrik: Biyokütlenin kökeni Biyokütle enerjisinin tanımları ve sınıflamaları Biyokütle enerjisinin tarihçesi ve Odun Çağı Biyomass potansiyeli ve enerji içerikleri Biyokütlenin yakılması Biyokütle çevrim teknolojileri Biyagaz ve çöp gazı Biyoyakıt: Taşımacılığın
9. Hafta  Jeotermal Enerji: Isı ve Termal Elektrik: Tanımlar ve tarihçe Jeotermal enerjinin kökeni Jeotermal sistemler Arama, geliştirme ve üretim Jeotermal teknolojileri ve uygulamaları Jeotermal enerjinin ısı kullanımı Elektirk üretimi Dünya potansiyeli Jeotermal enerji tüketimi ve ekonomisi Çevresel değerl
10. Hafta  Hidroelektrik: Mekanik Elektrik Hidrolojik döngü ve tanımlar Su gücünün kullanımının tarihçesi Hidroelektrik teknolojileri ve ekonomisi Pompalı depolama sistemleri SHP: Küçük Hidroelektrik Santrallar Hidroelektrik potansiyeli Dünyada hidroelektrik kullanımı Çevresel değerlendirmeler Hidroelektriğin
11. Hafta  Rüzgar Enerjisi: Öekanik Elektrik: Dünya rüzgar sisteminin oluşumu Rüzgar enerjisinin kullanımının tarihçesi Fiziksel özellikler ve potansiyel hesaplamaları Rüzgar gücü teknolojileri Rüzgar tribün çeşitleri Rüzgar türbinlerinin aerodinamiği Denizdeki rüzgar santralları Rüzgar gücünün ekonomisi Dünya
12. Hafta  Okyanus, Gelgit ve Dalga Enerjisi: Giriş, Tanımlar ve sınıflamalar Teknik özellikler Tribün teknolojileri Çevresel faktörler Dünya potansiyeli Gelecek ve engeller Dalga enerjisinin fiziksel özellikleri Dünya kaynakları Dalga enerjisi teknolojisi Economik ve çevresel değerlendirmeler.
13. Hafta  Alternatif Yenilenebilir Enerjiler: Gaz hidratlar: Tanıtım ve tanımlar Gaz hidratların oluşumu Gaz hidratlarların AR-GE’si Arama ve üretim Karadeniz’in gaz hidrat potansiyeli Önemli bir enejri taşıyıcısı olan hidrojen: Hidrojen enerjisinin tarihçesi Hidrojen teknolojileri Yakıt pilleri H
14. Hafta  Dönem Ödevi ve Sunumlar
15. Hafta  Dönem Ödevi ve Sunumlar
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
2
24
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
1
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik kavramları, kanunları ve teorilerini ilişkileriyle açıklar.X
2
Fiziğin diğer bilim dalları, felsefe ve matematik ile ilişkisini kurar.X
3
Amacına uygun deney tasarlar ve laboratuvar malzemelerini etkin bir şekilde kullanır.X
4
Karşılaştığı fizik problemlerini çözerken ve doğa olaylarını açıklarken bilimsel yöntemleri kullanır.X
5
Öğrenme-Öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını bilir.X
6
Öğrencilerin bireysel farklılıklarına bağlı olarak ortaya çıkan ihtiyaçlarını aktif katılımlarını sağlayacak şekilde dikkate alır.X
7
Öğretim sürecinde karşılaşabileceği öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarını azaltmaya yönelik gerekli tedbirleri alır.X
8
Kişisel ve mesleki gelişiminde sürekliliği ve yaşam boyu öğrenmeyi esas alır.X
9
Mesleğine, çevresine ve doğaya karşı olumlu tutum ve değerler geliştirir.X
10
Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara önem verir.X
11
Öğrenme ortamında uygun teknolojik ortam ve ürünleri kullanır.X
12
Bilimsel bilgiye ulaşma amacıyla farklı, güvenilir ve geçerli bilgi kaynakları kullanır.X
13
Fiziğin; çevre, toplum ve teknoloji ile ilişkisini analiz eder.X
14
Fizik yasa ve ilkelerine göre çalışan teknolojik araçların çalışma prensiplerini analiz eder.X
15
Fizik ve fizik eğitimi ile ilgili çeşitli yazılımları kullanmayı bilir.
16
Öğretim sürecinde bilişim ve iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.X
17
Fizik alanı ile ilgili materyal geliştirebilir veya var olan materyallerden en uygun olanı seçerek kullanır.X
18
Fizik Öğretiminde en uygun olan öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını kullanır.X
19
Laboratuvar yaklaşımlarını etkin ve güvenli bir şekilde kullanır.
20
Ortaöğretime yönelik fizik öğretim programlarını etkin bir şekilde izler.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()