GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. SEÇMELİ-5 (FİZİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI)/FZÖ407
Dersin Adı: A. SEÇMELİ-5 (FİZİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramları bilir ve tanımlar.
Öğretim araç ve gereçlerinin öğretim sürecindeki yeri ve önemini bilir.
Gerekli durumlarda en uygun fizik öğretim araç-gereçlerini seçer ve etkili kullanır.
Görsel materyallerin tasarımı ile ilgili tasarım ögelerini ve tasarım ilkelerini bilir.
Öğretim teknolojileri yoluyla çeşitli fizik öğretim materyalleri geliştirir.
Bilgisayarların fizik eğitiminde hangi amaçlarla kullanıldığını bilir.
Alana özgü öğretim materyali üretiminde kullanılabilecek bilgisayar yazılımlarını tanır ve kullanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma, ders içeriği ve işleyiş
2. Hafta  Öğretim Teknolojisi ile İlgili Temel Kavramlar: Teknoloji Nedir? Öğretim Teknolojisi Nedir?
3. Hafta  Araç-Gereçlerin Öğretim Sürecindeki Yeri ve Önemi / Yazılı Materyaller ve Temel Hazırlama İlkeleri
4. Hafta  Çeşitli Nitelikteki Fizik Öğretim Araç-Gereçlerinin Seçimi, Değerlendirilmesi ve Etkili Kullanımı / İki Boyutlu Görsel Öğrenme ve Öğretme Araçları (Afiş, Poster, Şema, Haritalar, Çalışma Yaprakları, Slaytlar vb.)
5. Hafta  Çeşitli Nitelikteki Fizik Öğretim Araç-Gereçlerinin Seçimi, Değerlendirilmesi ve Etkili Kullanımı / Üç Boyutlu Öğretim Araçları (Gerçek Eşya ve Modeller), Modeller ve Modellerin Sınıflandırılması, Görsel-İşitsel Öğretim Materyalleri-Öğretimsel Video (VCD, DVD ve MP4 dosyaları vb.) / İşitsel Araçlar
6. Hafta  Görsel Materyallerin Tasarımı: Tasarım Ögeleri, Tasarım İlkeleri
7. Hafta  Eğitimde Bilgisayar Kullanımı: Öğretim aracı olarak bilgisayarlar, İletişim aracı olarak bilgisayarlar, Üretim aracı olarak bilgisayarlar / Alana özgü öğretim materyali üretiminde kullanılabilecek bilgisayar yazılımları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Birinci Ödev Sunumları / Öğretim Teknolojileri Yoluyla Öğretim Gereçlerinin Geliştirildiği bir ders tasarımı ve sunumu örneği
10. Hafta  Birinci Ödev Sunumları / Öğretim Teknolojileri Yoluyla Öğretim Gereçlerinin Geliştirildiği bir ders tasarımı ve sunumu örneği
11. Hafta  Birinci Ödev Sunumları / Öğretim Teknolojileri Yoluyla Öğretim Gereçlerinin Geliştirildiği bir ders tasarımı ve sunumu örneği
12. Hafta  Birinci Ödev Sunumları / Öğretim Teknolojileri Yoluyla Öğretim Gereçlerinin Geliştirildiği bir ders tasarımı ve sunumu örneği
13. Hafta  Birinci Ödev Sunumları / Öğretim Teknolojileri Yoluyla Öğretim Gereçlerinin Geliştirildiği bir ders tasarımı ve sunumu örneği
14. Hafta  Birinci Ödev Sunumları / Öğretim Teknolojileri Yoluyla Öğretim Gereçlerinin Geliştirildiği bir ders tasarımı ve sunumu örneği
15. Hafta  İkinci ödevlerin (alana özgü materyal üretim projesi) teslim edilmesi ve sunulması
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
2
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
2
14
 Materyal tasarlama, uygulama
4
6
24
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik kavramları, kanunları ve teorilerini ilişkileriyle açıklar.X
2
Fiziğin diğer bilim dalları, felsefe ve matematik ile ilişkisini kurar.X
3
Amacına uygun deney tasarlar ve laboratuvar malzemelerini etkin bir şekilde kullanır.X
4
Karşılaştığı fizik problemlerini çözerken ve doğa olaylarını açıklarken bilimsel yöntemleri kullanır.X
5
Öğrenme-Öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını bilir.X
6
Öğrencilerin bireysel farklılıklarına bağlı olarak ortaya çıkan ihtiyaçlarını aktif katılımlarını sağlayacak şekilde dikkate alır.X
7
Öğretim sürecinde karşılaşabileceği öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarını azaltmaya yönelik gerekli tedbirleri alır.X
8
Kişisel ve mesleki gelişiminde sürekliliği ve yaşam boyu öğrenmeyi esas alır.X
9
Mesleğine, çevresine ve doğaya karşı olumlu tutum ve değerler geliştirir.X
10
Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara önem verir.X
11
Öğrenme ortamında uygun teknolojik ortam ve ürünleri kullanır.X
12
Bilimsel bilgiye ulaşma amacıyla farklı, güvenilir ve geçerli bilgi kaynakları kullanır.X
13
Fiziğin; çevre, toplum ve teknoloji ile ilişkisini analiz eder.X
14
Fizik yasa ve ilkelerine göre çalışan teknolojik araçların çalışma prensiplerini analiz eder.X
15
Fizik ve fizik eğitimi ile ilgili çeşitli yazılımları kullanmayı bilir.X
16
Öğretim sürecinde bilişim ve iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.X
17
Fizik alanı ile ilgili materyal geliştirebilir veya var olan materyallerden en uygun olanı seçerek kullanır.X
18
Fizik Öğretiminde en uygun olan öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını kullanır.X
19
Laboratuvar yaklaşımlarını etkin ve güvenli bir şekilde kullanır.X
20
Ortaöğretime yönelik fizik öğretim programlarını etkin bir şekilde izler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()