GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. SEÇMELİ-2 (FİZİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI)/FZÖ214
Dersin Adı: A. SEÇMELİ-2 (FİZİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler okul dışı öğrenme ortamını tanımlar.
Bilim ve teknoloji öğretiminde yararlanılabilecek okul dışı ortamları belirler.
Bilim ve teknoloji öğretiminde okul dışı ortamlardan nasıl yararlanabileceğini betimler
Fen ve teknoloji öğretiminde yararlanabileceğini okul dışı ortamları örnekler.
Okul dışı etkinlik planlama becerisini geliştirir.
Okul dışı öğrenme ortamında kullanılabilecek bir ders planı tasarlar.
Okul dışında yapılan bir etkinlik için gözlem formu tasarlar.
Okul dışında yapılan bir etkinlik için değerlendirme formu tasarlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğrenme Öğretme Yaklaşımları
2. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamları
3. Hafta  Bilim ve teknoloji öğretiminde yararlanılabilecek okul dışı öğrenme ortamları
4. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamlarının önemi
5. Hafta  Bilim ve teknoloji öğretimi açısından okul dışı ortamlardan yararlanma
6. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamı (müzeler) MTA Gezisi
7. Hafta  Ödev Teslimi-1
8. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamı (Bilim merkezleri) Feza Gürsey Bilim Merkezi Gezisi
9. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamı (hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri)
10. Hafta  Okul dışı ortamlar için ders planı oluşturma ODTU Bilim Merkezi Gezisi
11. Hafta  Okul dışı ortamlar için gezi planı hazırlama Polatlı Bilim Merkezi Gezisi
12. Hafta  Okul dışı ortam için değerlendirme formu hazırlama
13. Hafta  Okul dışı örnek etkinlikler-1
14. Hafta  Okul dışı örnek etkinlikler-2
15. Hafta  Okul dışı örnek etkinlikler-3
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
30
 Uygulama
1
30
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
90
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
10
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik kavramları, kanunları ve teorilerini ilişkileriyle açıklar.X
2
Fiziğin diğer bilim dalları, felsefe ve matematik ile ilişkisini kurar.X
3
Amacına uygun deney tasarlar ve laboratuvar malzemelerini etkin bir şekilde kullanır.X
4
Karşılaştığı fizik problemlerini çözerken ve doğa olaylarını açıklarken bilimsel yöntemleri kullanır.X
5
Öğrenme-Öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını bilir.X
6
Öğrencilerin bireysel farklılıklarına bağlı olarak ortaya çıkan ihtiyaçlarını aktif katılımlarını sağlayacak şekilde dikkate alır.X
7
Öğretim sürecinde karşılaşabileceği öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarını azaltmaya yönelik gerekli tedbirleri alır.X
8
Kişisel ve mesleki gelişiminde sürekliliği ve yaşam boyu öğrenmeyi esas alır.X
9
Mesleğine, çevresine ve doğaya karşı olumlu tutum ve değerler geliştirir.X
10
Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara önem verir.X
11
Öğrenme ortamında uygun teknolojik ortam ve ürünleri kullanır.X
12
Bilimsel bilgiye ulaşma amacıyla farklı, güvenilir ve geçerli bilgi kaynakları kullanır.X
13
Fiziğin; çevre, toplum ve teknoloji ile ilişkisini analiz eder.X
14
Fizik yasa ve ilkelerine göre çalışan teknolojik araçların çalışma prensiplerini analiz eder.X
15
Fizik ve fizik eğitimi ile ilgili çeşitli yazılımları kullanmayı bilir.X
16
Öğretim sürecinde bilişim ve iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.X
17
Fizik alanı ile ilgili materyal geliştirebilir veya var olan materyallerden en uygun olanı seçerek kullanır.X
18
Fizik Öğretiminde en uygun olan öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını kullanır.X
19
Laboratuvar yaklaşımlarını etkin ve güvenli bir şekilde kullanır.X
20
Ortaöğretime yönelik fizik öğretim programlarını etkin bir şekilde izler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı  )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()