GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. SEÇMELİ-1 (FİZİKTE SOSYOBİLİMSEL KONULAR/FZÖ211
Dersin Adı: A. SEÇMELİ-1 (FİZİKTE SOSYOBİLİMSEL KONULAR
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Fen okuryazarlığını tanımlar.
Fen okuryazarlığının boyutlarını bilir.
Sosyobilimsel konuları tanımlar.
Sosyobilimsel konuların özelliklerini ve boyutlarını bilir.
Sosyobilimsel konulara fizikten örnekler verir.
Sosyobilimsel konuların tarihsel gelişimini açıklar.
Sosyobilimsel konular için medyanın önemini kavrar.
Fizik eğitiminde sosyobilimsel konuların işlenmesinde uygulanan teknikleri açıklar.
Sosyobilimsel konular ve argümantasyon arasındaki ilişkiyi kavrar.
Fizik eğitiminde sosyobilimsel konuların öğretimi ile ilgili uygulamalar yapar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma, ders içeriği ve işleyiş
2. Hafta  Fen okuryazarlığı nedir? Fen okuryazarlığının boyutları nelerdir?
3. Hafta  Sosyobilimsel Konu Kavramı, Sosyobilimsel Konuların Kapsamı, Fizikte /Fende Sosyobilimsel Konu Örnekleri
4. Hafta  Sosyobilimsel Konuların Boyutları (Etik, ahlaki, Politik, Ekonomik, çevresel, toplumsal, bilimsel vb.)
5. Hafta  Sosyo-Bilimsel Konuların Tarihsel Temelleri
6. Hafta  Sosyobilimsel Konuların Tartışılmasının Bireysel ve Toplumsal Gelişim Bakımlarından Sağladığı Faydalar
7. Hafta  Fizik Eğitiminde Sosyo-Bilimsel Konuların Öğretiminde Sınıf Ortamının Düzenlenmesi ve Uygulanan Teknikler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sosyo-Bilimsel Konular ve Argüman Oluşturma Süreci / Fizik Eğitiminde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımı
10. Hafta  Sosyobilimsel Konulara Dair Karar Verme Süreçlerinde Rol Oynayan Faktörler / Örnek Olaylar Eşliğinde Yaşanan İkilemler: Örnek Uygulama 1: Alternatif Yakıtlar
11. Hafta  Sosyobilimsel Konulara Dair Karar Verme Süreçlerinde Rol Oynayan Faktörler / Örnek Olaylar Eşliğinde Yaşanan İkilemler: Örnek Uygulama 2: Küresel İklim Değişiklikleri
12. Hafta  Sosyobilimsel Konulara Dair Karar Verme Süreçlerinde Rol Oynayan Faktörler / Örnek Olaylar Eşliğinde Yaşanan İkilemler: Örnek Uygulama 3: Nükleer Enerji
13. Hafta  Sosyobilimsel Konulara Dair Karar Verme Süreçlerinde Rol Oynayan Faktörler / Örnek Olaylar Eşliğinde Yaşanan İkilemler: Örnek Uygulama 4: Bilim, Teknoloji ve Çevre
14. Hafta  Münazara Etkinliği
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
40
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
16
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik kavramları, kanunları ve teorilerini ilişkileriyle açıklar.X
2
Fiziğin diğer bilim dalları, felsefe ve matematik ile ilişkisini kurar.X
3
Amacına uygun deney tasarlar ve laboratuvar malzemelerini etkin bir şekilde kullanır.
4
Karşılaştığı fizik problemlerini çözerken ve doğa olaylarını açıklarken bilimsel yöntemleri kullanır.X
5
Öğrenme-Öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını bilir.X
6
Öğrencilerin bireysel farklılıklarına bağlı olarak ortaya çıkan ihtiyaçlarını aktif katılımlarını sağlayacak şekilde dikkate alır.X
7
Öğretim sürecinde karşılaşabileceği öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarını azaltmaya yönelik gerekli tedbirleri alır.X
8
Kişisel ve mesleki gelişiminde sürekliliği ve yaşam boyu öğrenmeyi esas alır.X
9
Mesleğine, çevresine ve doğaya karşı olumlu tutum ve değerler geliştirir.X
10
Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara önem verir.X
11
Öğrenme ortamında uygun teknolojik ortam ve ürünleri kullanır.X
12
Bilimsel bilgiye ulaşma amacıyla farklı, güvenilir ve geçerli bilgi kaynakları kullanır.X
13
Fiziğin; çevre, toplum ve teknoloji ile ilişkisini analiz eder.X
14
Fizik yasa ve ilkelerine göre çalışan teknolojik araçların çalışma prensiplerini analiz eder.X
15
Fizik ve fizik eğitimi ile ilgili çeşitli yazılımları kullanmayı bilir.X
16
Öğretim sürecinde bilişim ve iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.X
17
Fizik alanı ile ilgili materyal geliştirebilir veya var olan materyallerden en uygun olanı seçerek kullanır.X
18
Fizik Öğretiminde en uygun olan öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını kullanır.X
19
Laboratuvar yaklaşımlarını etkin ve güvenli bir şekilde kullanır.
20
Ortaöğretime yönelik fizik öğretim programlarını etkin bir şekilde izler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()