GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ/GKS108
Dersin Adı: BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bilimsel araştırmanın doğasını kavrar.
Bilim etiğinin temel ilkelerini bilir.
Etik ve ahlak kavramları arasındaki farkı bilir.
Bilim etiğini tanımlar.
Bilim etiği ve toplum arasındaki ilişkiyi kavrar.
Bilim ve Araştırma Etiği ile ilgili uyulması gereken etik kuralları bilir.
Bilim ve Araştırma Etiği ihlallerine örnekler verir.
Meslek etiğinin önemini kavrar ve Öğretmenlik Meslek Etiği ile ilgili yapılması gerekenleri bilir.
Bilim ve Araştırma Etiği ihlallerinin nedenlerini sorgular.
Bilimsel etik ihlalleri karşısında neler yapılabileceğini tartışır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma, Ders İçeriği ve İşleyiş / Bilimin Doğası
2. Hafta  Bilimsel Araştırmanın Süreci & Bilim İnsanlarının Görev ve Sorumlulukları
3. Hafta  Bilim Etiği Nedir? Bilim Etiğinin İlkeleri
4. Hafta  Bilim Etiği ve Toplum İlişkisi
5. Hafta  Bilimsel Etik İhlali Nedir? Bilim ve Araştırma Etiği ile Yaygın Görülen Etik İhlalleri (Araştırma Süreci ile İlgili İhlaller)
6. Hafta  Bilim ve Araştırma Etiği ile Yaygın Etik İhlalleri (Yayın ve Araştırma Sonuçlarıyla İlgili İhlaller)
7. Hafta  En Yaygın Bilimsel Etik İhlali: İntihal/Aşırma (Plagiarism) /İnternet'in İntihale Etkisi & İntihalin Önlenmesi İçin Alınan Önlemler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Bilim ve Araştırma Etiği ile İlgili Etik Dışı Davranış Örnekleri
10. Hafta  Meslek Etiği Nedir? Tüm Yönleriyle Öğretmenlik Meslek Etiği
11. Hafta  Kamu Yönetiminde Etik
12. Hafta  Bilimsel Etik İhlallerinin Hukuki Boyutu/Telif Hakları ve Fikri Mülkiyet ile İlgili Etik Kurallar
13. Hafta  Telif Hakları ve Fikri Mülkiyet İhlali ve Bilim ve Araştırma Etiği İhlali Durumunda Uygulanan Yasal Mevzuat ve Karşılaşabileceğimiz Hukuki Yaptırımlar
14. Hafta  Bilimsel Etik İhlallerinin Nedenleri / Bilimsel Etik İhlallerini Önlemeye Yönelik Neler Yapılabilir?
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik kavramları, kanunları ve teorilerini ilişkileriyle açıklar.
2
Fiziğin diğer bilim dalları, felsefe ve matematik ile ilişkisini kurar.X
3
Amacına uygun deney tasarlar ve laboratuvar malzemelerini etkin bir şekilde kullanır.
4
Karşılaştığı fizik problemlerini çözerken ve doğa olaylarını açıklarken bilimsel yöntemleri kullanır.X
5
Öğrenme-Öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını bilir.
6
Öğrencilerin bireysel farklılıklarına bağlı olarak ortaya çıkan ihtiyaçlarını aktif katılımlarını sağlayacak şekilde dikkate alır.
7
Öğretim sürecinde karşılaşabileceği öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarını azaltmaya yönelik gerekli tedbirleri alır.
8
Kişisel ve mesleki gelişiminde sürekliliği ve yaşam boyu öğrenmeyi esas alır.X
9
Mesleğine, çevresine ve doğaya karşı olumlu tutum ve değerler geliştirir.X
10
Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara önem verir.X
11
Öğrenme ortamında uygun teknolojik ortam ve ürünleri kullanır.X
12
Bilimsel bilgiye ulaşma amacıyla farklı, güvenilir ve geçerli bilgi kaynakları kullanır.X
13
Fiziğin; çevre, toplum ve teknoloji ile ilişkisini analiz eder.X
14
Fizik yasa ve ilkelerine göre çalışan teknolojik araçların çalışma prensiplerini analiz eder.
15
Fizik ve fizik eğitimi ile ilgili çeşitli yazılımları kullanmayı bilir.X
16
Öğretim sürecinde bilişim ve iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.X
17
Fizik alanı ile ilgili materyal geliştirebilir veya var olan materyallerden en uygun olanı seçerek kullanır.X
18
Fizik Öğretiminde en uygun olan öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını kullanır.
19
Laboratuvar yaklaşımlarını etkin ve güvenli bir şekilde kullanır.
20
Ortaöğretime yönelik fizik öğretim programlarını etkin bir şekilde izler.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()