GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİZİK ÖĞRETİMİ-2/FZÖ302
Dersin Adı: FİZİK ÖĞRETİMİ-2
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Mikro öğretim tekniklerini bilir
Öğrenme -Öğretme kuram ve yaklaşımlarını bilir
Kavram yanılgıları ve kavram yanılgılarını giderme yollarını bilir
Kendi hazırladığı ders planına uygun olarak bir ders sunar(Mikro-öğretim aktivitesi gerçekleştirir).
Öğrenciler hazırladıkları konuları sınıf ortamında micro öğretim tekniği ile anlatırlar ve anlatılan dersin metodsal tartışması yapılır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  1) Bu ders yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. 2) Uygulamalar yapılmaktadır.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Fizik dersi öğretim programından seçilen konuların belirlenmesi
2. Hafta  Öğret-tekrar öğret döngüsü(mikro-öğretim)
3. Hafta  Öğrenme -öğretme kuram ve yaklaşımları
4. Hafta  Öğrenme -öğretme kuram ve yaklaşımları
5. Hafta  Öğretim yöntem ve teknikleri
6. Hafta  Öğretim yöntem ve teknikleri
7. Hafta  Seçilen konuların Öğrenme -öğretme kuram ve yaklaşımlarına göre incelenmesi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Seçilen konuların Öğrenme -öğretme kuram ve yaklaşımlarına göre incelenmesi
10. Hafta  Seçilen konuların Öğrenme -öğretme kuram ve yaklaşımlarına göre incelenmesi
11. Hafta  Kavram yanılgıları
12. Hafta  Kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesi
13. Hafta  Kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik programların hazırlanması
14. Hafta  Kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik programların hazırlanması
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
2
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
3
2
6
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
3
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
3
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik kavramları, kanunları ve teorilerini ilişkileriyle açıklar.X
2
Fiziğin diğer bilim dalları, felsefe ve matematik ile ilişkisini kurar.X
3
Amacına uygun deney tasarlar ve laboratuvar malzemelerini etkin bir şekilde kullanır.X
4
Karşılaştığı fizik problemlerini çözerken ve doğa olaylarını açıklarken bilimsel yöntemleri kullanır.X
5
Öğrenme-Öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını bilir.X
6
Öğrencilerin bireysel farklılıklarına bağlı olarak ortaya çıkan ihtiyaçlarını aktif katılımlarını sağlayacak şekilde dikkate alır.X
7
Öğretim sürecinde karşılaşabileceği öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarını azaltmaya yönelik gerekli tedbirleri alır.X
8
Kişisel ve mesleki gelişiminde sürekliliği ve yaşam boyu öğrenmeyi esas alır.X
9
Mesleğine, çevresine ve doğaya karşı olumlu tutum ve değerler geliştirir.X
10
Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara önem verir.X
11
Öğrenme ortamında uygun teknolojik ortam ve ürünleri kullanır.X
12
Bilimsel bilgiye ulaşma amacıyla farklı, güvenilir ve geçerli bilgi kaynakları kullanır.X
13
Fiziğin; çevre, toplum ve teknoloji ile ilişkisini analiz eder.X
14
Fizik yasa ve ilkelerine göre çalışan teknolojik araçların çalışma prensiplerini analiz eder.X
15
Fizik ve fizik eğitimi ile ilgili çeşitli yazılımları kullanmayı bilir.X
16
Öğretim sürecinde bilişim ve iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.X
17
Fizik alanı ile ilgili materyal geliştirebilir veya var olan materyallerden en uygun olanı seçerek kullanır.X
18
Fizik Öğretiminde en uygun olan öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını kullanır.X
19
Laboratuvar yaklaşımlarını etkin ve güvenli bir şekilde kullanır.X
20
Ortaöğretime yönelik fizik öğretim programlarını etkin bir şekilde izler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()